ניתוח בינלאומי של אתר Black Friday Statistics שבחן יותר מ-1.4 מיליארד עסקאות מראה שהחשיבות של הבלאק פריידי כנקודת שיא יחידה פחתה, בעוד שמסגרת הזמן הכוללת של עונת הקניות צמחה השנה ביותר מ-10%. המשמעות היא שהמלחמה על תשומת הלב של הצרכן נמשכת שבועות, לא ימים.
אלא ששפע המכירות והמבצעים הזה גובה גם מחיר - הן מהצרכנים והן מהחנויות. הקמעונאים, היתרון המרכזי הוא הזרמת הכנסות שיא וניקוי מלאי לפני סוף השנה, כאשר חודש זה יכול להכריע את המאזן השנתי של רשתות רבות. אולם, החסרונות משמעותיים לא פחות: הצורך להקריב נתח רווח ניכר בשל ההנחות העמוקות, עלויות לוגיסטיקה ושילוח גבוהות בשל העומס, וכן פגיעה בתדמית המותג בקרב צרכנים שאינם מרוצים מחוויית השירות בשיא הלחץ.