עונת הקניות של נובמבר: מי באמת מרוויח מקרנבל ההנחות?

חודש נובמבר הפך לעונת הקניות החזקה בעולם עם היקף הוצאה מקוונת צפוי של 253.4 מיליארד דולר. למרות ההנחות, צרכנים מתמודדים עם FOMO שמוביל לרכישות אימפולסיביות והוצאה עודפת על מוצרים שלא תכננו לקנות

אריאל פייגלין צילום: רינה נקונצ׳ני
קניות ברשת
קניות ברשת | צילום: אינג אימג'
2
גלריה

ניתוח בינלאומי של אתר Black Friday Statistics שבחן יותר מ-1.4 מיליארד עסקאות מראה שהחשיבות של הבלאק פריידי כנקודת שיא יחידה פחתה, בעוד שמסגרת הזמן הכוללת של עונת הקניות צמחה השנה ביותר מ-10%. המשמעות היא שהמלחמה על תשומת הלב של הצרכן נמשכת שבועות, לא ימים.

בינה מלאכותית
בינה מלאכותית | צילום: שאטרסטוק

אלא ששפע המכירות והמבצעים הזה גובה גם מחיר - הן מהצרכנים והן מהחנויות. הקמעונאים, היתרון המרכזי הוא הזרמת הכנסות שיא וניקוי מלאי לפני סוף השנה, כאשר חודש זה יכול להכריע את המאזן השנתי של רשתות רבות. אולם, החסרונות משמעותיים לא פחות: הצורך להקריב נתח רווח ניכר בשל ההנחות העמוקות, עלויות לוגיסטיקה ושילוח גבוהות בשל העומס, וכן פגיעה בתדמית המותג בקרב צרכנים שאינם מרוצים מחוויית השירות בשיא הלחץ.

תגיות:
שופינג
/
קניות
/
בלאק פריידיי
/
נובמבר
/
יום הרווקים הסיני
/
סייבר מאנדיי
/
הנחות
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף