מתנת ה־Offline: למה ארגונים מחפשים דרכים לנתק את העובדים מהמסך?

אחרי שנים של עבודה רצופה מול מסכים, אינטנסיביות יומיומית ותחושת עומס תמידית – יותר ויותר ארגונים מבינים שהמתנה החשובה ביותר שהם יכולים להעניק לעובדים שלהם היא רגע של ניתוק, שקט ונשימה

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
מתנת ה־Offline: למה ארגונים מחפשים דרכים לנתק את העובדים מהמסך?
מתנת ה־Offline: למה ארגונים מחפשים דרכים לנתק את העובדים מהמסך? | צילום: pexels

הכתבה נכתבה בשיתוף BUYME

מחקרים מראים כי עובד ממוצע מבלה למעלה מ־9 שעות ביום מול מסך. הנתון הזה לא רק מעמיס על העיניים והגוף, אלא גם גובה מחיר מהנפש – עומס קוגניטיבי, ירידה ביצירתיות, שחיקה רגשית ועייפות מנטלית. לא פלא שמושגים כמו “איזון חיים-עבודה” ו“רווחה נפשית” הפכו לנושאים חמים בשיח הארגוני.

במקום מתנה חומרית, מתנות ה־Offline מעניקות לעובדים רגעים של רוגע וחיבור אנושי:

ימי רוגע, סדנאות נשימה, טיולים בטבע או שעות “ללא ניידים” הופכים לשגרה ארגונית חדשה המעבירה את הדגש מזמינות מתמדת לאנושיות מודעת.

בעידן שבו המסכים מנהלים את חיינו, דווקא המתנות שמחזירות אותנו אל עצמנו ואל השקט הופכות למצרך הכי יקר. יותר ויותר ארגונים מבינים שהאיזון בין On ל־Off הוא לא פינוק – הוא תנאי להצלחה. כשעובדים מרגישים שרואים אותם כבני אדם, הם מחזירים לארגון פי כמה – ביצירתיות, בשיתוף פעולה ובמוטיבציה.

הכתבה נכתבה בשיתוף BUYME

תגיות:
מתנה
/
גיפט קארד
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף