כדי להימנע מנפילה בפח, ממליץ גרין לוודא שהאתר שבו קונים מאובטח ושהכתובת שלו מתחילה ב-https, להימנע מהקלדת פרטים אישיים באתרים לא מוכרים או דרך קישורים ממודעות, להשתמש בסיסמאות חזקות ובאימות דו-שלבי, ולשמור תיעוד של הרכישה - כולל חשבונית ואישור הזמנה. "המאבק על הביטחון הדיגיטלי שלנו הוא לא רק טכנולוגי", הוא מדגישה, "אלא גם מבחן של מודעות ושל אחריות אישית".
לקחת המלצות בעירבון מוגבל
אוחנה, שחברת מידרג אותה הוא מנהל אספה מעל 2.5 מיליון חוות דעת מלקוחות מאומתים, מציע לשים לב לכמה סימנים שיכולים לחשוף ביקורות מזויפות: ניסוחים כלליים מדי כמו "השירות מושלם! מומלץ מאוד!!" בלי שום פירוט ממשי, או לחלופין סגנון שיווקי עם ביטויים כמו "הכי טוב בארץ", "מוביל בתחומו", "חדשני ומדהים" - אלו מילים של פרסומאי, לא של לקוח.
מנגד, יש גם סימנים מרגיעים שיכולים להעיד על אתר אמין וביקורות אמיתיות: שקיפות בתהליך איסוף המשובים, שמות ותאריכים שמופיעים לצד הביקורת, נוכחות של חוות דעת שליליות לצד החיוביות, ובעיקר - העובדה שההמלצות נאספות על ידי גוף חיצוני ואובייקטיבי ולא על ידי האתר עצמו. כך למשל, בתו האמון החדש Trust שהשיקה חברת "מידרג", חוות הדעת נאספות מלקוחות מאומתים על ידי נציגי החברה, ללא סינון או עריכה.
"לאחר שדרגנו כמעט כל בעל מקצוע שאפשר לחשוב עליו", אומר אוחנה, "הבנו שגם בעולם החברות והאתרים יש צורך לסמן למשתמשים על מי אפשר לסמוך". לדבריו, את תו האמון החדש של "מידרג Trust" מקבלים רק אתרים שעברו בדיקה קפדנית והציגו מעל 90% שביעות רצון מלקוחות מאומתים. אז רגע לפני שאתם מזמינים את הגאדג'ט הבא, מאי ונוחם מציעים לעצור שנייה, לבדוק, ולוודא שהמבצע האטרקטיבי לא יעלה לכם ביוקר.