מדובר בסכומים יחסית גבוהים שמבוטחים נדרשים לשלם גם במקרים של נזקים קטנים, לדוגמא פגיעה בפנסים, מראות או שמשות. הגשת תביעה עבור נזקים אלו לא רק שכרוכה בהוצאה, אלא גם נרשמת במערכת חברת הביטוח כתביעה לפוליסה, מה שעלול לייקר משמעותית את הפוליסה במשך ה 3 השנים הבאות. לא פעם התחושה בקרב בעלי הרכבים המבוטחים היא שהם משלמים הרבה, אבל לא תמיד מקבלים מענה שמתאים לצרכיהם.
החברה ממשיכה להשיק מוצרים המשנים את הכללים כך שבמקרים של נזקים קטנים יחסית, מבוטחים יוכלו ליהנות משקט נפשי מבלי לחשוש מהשתתפות עצמית גבוהה או מעלייה בפרמיה בשנים הבאות.
כדי להבין איך המודל החדש עובד ולמה הוא טוב ללקוחות, נפגשנו עם מר יוסי סודרי, סמנכ"ל תחום פרט ומטה האגף בחברת הביטוח הכשרה ושוחחנו איתו על כל מה שחשוב לדעת.
"אנחנו מכסים את הלקוח 360, כשיש אירוע ללקוח אנו רוצים לתת ללקוח מענה מלא ללא אותיות קטנות," פותח יוסי סודרי, ומסביר את תפיסת העולם שמובילה החברה. המטרה היא להעניק ללקוח שירות מלא, גם מבלי שייאלץ להפעיל את הפוליסה כתביעה.
כשאנו מבקשים ממנו לפרט על ההרחבות לפוליסה שנוספו לאחרונה, הוא מציין כי מעבר לגרירה, רכב חלופי ושמשות, הטבות שכבר קיימות, נוספו כיסויים: "כיסוי למראות ופנסים ללא הפעלת הפוליסה, כיסוי לגג פנורמי או לחלון גג (Sunroof) במקרה של שבר, כיסוי לפגושים ונזק שאינו עולה על 5,000 ש"ח שלא נרשם כלל כתביעה. כמו כן במוסכי הסדר (מוסכמים), אם המבוטח אשם בתאונה והצד שנפגע נכנס גם הוא למוסך ההסדר (מוסכם), המבוטח לא יחויב בהשתתפות עצמית וגם לא יחויב בתוספת פרמיה בחידוש הפוליסה בגין התביעה.
בנוסף, המבוטח מקבל שירות של "מפתח תמורת מפתח" לרכב חליפי וגרירה, לצד כינון אוטומטי, כלומר החזרת סכום הביטוח באופן יחסי לאחר נזק, ללא תוספת פרמיה. בנוסף, הוא מציין פתרון שהחברה מציעה כבר כיום: "נהג צעיר וחדש בתקופת הליווי שנוסע עם נהג מלווה בשלושת החודשים הראשונים מיום קבלת הרשיון לא יחויב בתוספת פרמיה הן בביטוח הרכוש / צד ג' ובביטוח החובה, הטבה כספית משמעותית למבוטח.
עוד מבהיר מר יוסי סודרי כי חברת הביטוח הכשרה מתכוונת להמשיך ולפעול מתוך מחויבות אמיתית למבוטח, מבלי לחפש אחר האותיות קטנות: "התפיסה שלנו פשוטה, לתת למבוטח שקט אמיתי. להיות שם בשבילו ברגע האמת, עם גב והגנה מקיפה."
התחבורה הציבורית מתרחבת, והמכוניות הופכות מורכבות יותר מבחינה טכנולוגית, מה שמייקר גם את הטיפול ברכב וגם את הביטוח. לכן אני מאמין שנראה בעתיד מעבר לפוליסות שהן מותאמות שימוש".
מודלים חדשים של פטורים והטבות הם רק ההתחלה. המגמה היא מעבר לפוליסות מותאמות אישית יותר, שמעניקות לנהגים חופש בחירה רחב יותר. עם שילוב של טכנולוגיות מתקדמות, ביג דאטה ואפליקציות לניהול ביטוח, בעתיד הקרוב תהליכים כמו הגשת תביעות, קבלת שירותים או עדכון פוליסה יהפכו פשוטים ונגישים מתמיד.
לסיכום, המהפכה בתחום הביטוח כבר כאן, וחשוב שכל נהג יהיה מודע להזדמנויות שהיא מביאה עמה. לפני שאתם בוחרים את ביטוח הרכב שלכם, כדאי לבדוק לעומק את ההטבות, הפטורים והשירותים החדשים, אלה שיכולים לחסוך לכם כסף, זמן, ובעיקר לאפשר לכם לנהוג בראש שקט.