ד"ר רמדאן חושף את השיטות הבולטות ביותר בהן משתמשים נוכלים: השקת קישורים מזויפים המתחזים לקמעונאים גדולים, ויצירת אתרים זהים לאתרי קניות פופולריים כמו אמזון, נון וג'ומיה עם שמות דומים וקשים להבחנה, במטרה לגנוב מידע אישי ובנקאי.
דרך נוספת היא יצירת תחרויות קידום מכירות מזויפות המבטיחות שוברי קניות ומתנות ענקיות בתמורה לכתובות דוא"ל או מספרי טלפון. נתונים אלה משמשים מאוחר יותר לפריצה או מנויים כפויים לשירותים בתשלום. בנוסף, הם מפרסמים הנחות לא מציאותיות, שלעיתים עולות על 90%, כדי להסית לקניות בהלה וליצור תחושה של הזדמנויות מוגבלות, מה שגורם לצרכנים לפעול בפזיזות.
טקטיקות אלה כוללות גם שליחת הודעות זדוניות המכילות תוכנות ריגול. הצעות אטרקטיביות נשלחות באמצעות דוא"ל או אפליקציות העברת הודעות כמו וואטסאפ ומסנג'ר, מלוות בקבצים או קישורים המעבירים תוכנות זדוניות למכשיר המשתמש, מה שמאפשר גניבת סיסמאות ופרטי כרטיס אשראי.
פקיד האבטחה לשעבר ייעץ לצרכנים לבדוק בקפידה את כתובות אתרים, לבצע שינויים קלים באותיות או בסיומת, ולעולם לא לשתף מידע בנקאי או סיסמאות באתרים או דפים לא מהימנים. הוא קרא להם ליישם אמצעי זהירות זה בכל החשבונות, במיוחד חשבונות דוא"ל וקניות. עוד המליץ גם להשתמש באמצעי תשלום מאובטחים, רצוי כרטיסים זמניים או בעלי ערך מוגבל במקום כרטיסים ראשיים המקושרים לחשבונות בנק ישירים.
בנוסף, יעץ להתעלם מכל הנחה שנראית לא מציאותית או לא הגיונית, שכן הצעות אמיתיות מגיעות לעיתים רחוקות לרמות פיתוי בלתי סבירות כאלה. עוד הזהיר אל-כרים מפני הורדת קבצים או יישומים המקדמים הצעות ממקורות לא ידועים וקרא לצרכנים להסתמך על תוכנת אבטחת סייבר חזקה ומתעדכנת באופן קבוע כדי לזהות קישורים זדוניים ותוכנות זדוניות.
האלוף עבד אל-כרים סיכם את אזהרתו באומרו: "בלאק פריידי הפך למטרה עיקרית עבור כנופיות הונאה המנצלות פניות פסיכולוגיות ואת אלמנט המהירות. לכן, הצרכן המודע הוא קו ההגנה הראשון ועליו להתייחס לכל הצעה יוצאת דופן כאל הונאה פוטנציאלית עד שיוכח אחרת".