מה קונים הישראלים באינטרנט מחו"ל, באילו אתרים הם קונים ומה מניע אותם? סקר שערכה חברת השילוח הישראלית redbox parcel בקרב 859 מלקוחותיה בתחילת נובמבר לקראת מבצעי הקניות הגדולים מספק תמונה מעניינת על הרגלי הקנייה של הישראלים.
הקטגוריות המובילות להזמנה באינטרנט הן: הלבשה ואופנה (63.7% מהמשיבים), נעלה (48.1%), גאדג'טים וטכנולוגיה (37.8%), טיפוח ובריאות (26.9%), צעצועים ומשחקי וידאו (19.1%), כלי בית (17.8%) וציוד ספורט (14.8%). על הסקר השיבו 859 איש, 39% נשים ו-61% גברים. המשיבים יכלו לסמן יותר מתשובה אחת, ולכן התשובות מסתכמות ליותר מ-100%.
אמזון ואיביי מובילים
כשנשאלו לקוחות החברה מה האתרים האהובים עליהם במיוחד להזמנות מאירופה ומארה"ב, התברר ששני האתרים המובילים הם מרקטפלייס: אמזון מובילה עם 64.3% מהמשיבים, ואיביי עם 38.8%.
מבין אתרי האופנה הובילו יוניקלו (17.7%) וזארה הולנד (15.5%), ואתר הטיפוח המוביל היה סאפורה עם 11.8% מהמשיבים. אתרים נוספים שזכו לאהבת הציבור הישראלי: גאפ (9.1%), מנגו הולנד (7.8%) וטארגט (6.9%).
קונים בזמן אמת או מתכננים מראש?
המשיבים נשאלו גם על הרגלי הרכישה שלהם לקראת הבלאק פריידי. התוצאות היו מפוצלות למדי: 46.4% מהמשיבים נוהגים להיכנס בזמן אמת לאתרים ולקנות מה שמתחשק להם באותו רגע, 42.7% עוברים על האתרים האהובים מראש ומכינים רשימה, ו-39.3% יודעים בדיוק מה חסר להם.
רק מיעוט מהמשיבים מתבססים על המלצות יוצרי תוכן מובילים ברשתות החברתיות (12.1%) או בקבוצות קנייה בפייסבוק (13.9%).
המוטיבציה העיקרית: מוצרים שלא קיימים בארץ
שאלה שעניינה במיוחד את רדבוקס הייתה המוטיבציה שעומדת מאחורי הרכישות ברשת. מסתבר שהמוטיבציה העיקרית של הלקוחות היא להשיג מוצרים שלא ניתן להשיג בארץ - 80.3% מהמשיבים סימנו תשובה זו. במקום השני: לקנות במחיר זול יותר ממה שניתן לקנות בארץ (77.4%).
תשובות נוספות כללו: לקנות מוצרים באיכות טובה יותר מזו שניתן להשיג בארץ, אמינות האתר או המוכר, רכישת מידות גדולות או קטנות שלא ניתן להשיג בארץ, ואופציה של רכישת מוצרים מיד שנייה.
מגידוב התייחס גם להצהרת שר האוצר על העלאת הפטור ביבוא אישי, והדגיש כי החברה ערוכה ליישום המהלך באופן מיידי. לדבריו, "המודל שלנו משלב כתובות בחו"ל ושקיפות מחירים מלאה, ומעניק לצרכנים פתרון פשוט, מהיר וידידותי במיוחד. זה בדיוק הזמן לנצל את חגיגת המחירים של נובמבר-דצמבר בלי חשש להפתעות בדרך".