המחיר שגורם לנו לעבור את הכביש, ולשלם ביוקר בלי לשים לב - השיטה נחשפת | ד"ר חזי גור מזרחי

רשת מזון או קמעונאי גדול לא מוכרים מוצרים בהפסד מתוך נדיבות. אם הרווח על המוצר אפסי, ולעיתים אפילו שלילי, אפשר להיות בטוחים שהכסף ייגבה במקום אחר. לא היום, לא בפריט שמופיע בכותרת, אלא בשקט

חזי גור מזרחי צילום: יחצ
עגלת קניות
עגלת קניות | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
3
גלריה
הישראלים נוהרים לקנות אייפון ברשתות השיווק והקניות
הישראלים נוהרים לקנות אייפון ברשתות השיווק והקניות | צילום: מאיה כהן

אותו דפוס בדיוק קיים גם במוצרים יומיומיים. פתאום אבקת כביסה ממותג מוביל נמכרת במחיר מפתיע. משחת שיניים, פסטה, מוצרי ניקוי. הצרכן מתרגש, משתף בקבוצות, ומרגיש שעשה קנייה חכמה.

אלא שבלא מעט מקרים, מאחורי הקלעים מתנהלת אסטרטגיה הרבה יותר מורכבת. יש ספקים מקומיים שיודעים לייצר חסמים מתוחכמים ליבוא מקביל, גם כשהחוק מאפשר אותו. יבואן מקביל מגיע לקמעונאי ומספר שיש לו אבקת כביסה במחיר נמוך משמעותית. במקביל, מופיעים תנאים מסחריים, בונוסים, מבצעים סלקטיביים, ולעיתים גם איומים מרומזים.

עגלת סופרמרקט קניות לחג
עגלת סופרמרקט קניות לחג | צילום: נתי שוחט פלאש 90

והנה המסר החשוב ביותר: לא כל הוזלה היא ניצחון, ולא כל מבצע הוא מאבק ביוקר המחיה. לפעמים זו פשוט אסטרטגיה מתוחכמת, שמתחילה בחיוך בקופה ונגמרת בשוק יקר, מצומצם ופחות תחרותי לכולנו.

תגיות:
קניות
/
רמי לוי
/
אושר עד
/
רשת יוחננוף
/
סל קניות
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף