אותו דפוס בדיוק קיים גם במוצרים יומיומיים. פתאום אבקת כביסה ממותג מוביל נמכרת במחיר מפתיע. משחת שיניים, פסטה, מוצרי ניקוי. הצרכן מתרגש, משתף בקבוצות, ומרגיש שעשה קנייה חכמה.
אלא שבלא מעט מקרים, מאחורי הקלעים מתנהלת אסטרטגיה הרבה יותר מורכבת. יש ספקים מקומיים שיודעים לייצר חסמים מתוחכמים ליבוא מקביל, גם כשהחוק מאפשר אותו. יבואן מקביל מגיע לקמעונאי ומספר שיש לו אבקת כביסה במחיר נמוך משמעותית. במקביל, מופיעים תנאים מסחריים, בונוסים, מבצעים סלקטיביים, ולעיתים גם איומים מרומזים.
והנה המסר החשוב ביותר: לא כל הוזלה היא ניצחון, ולא כל מבצע הוא מאבק ביוקר המחיה. לפעמים זו פשוט אסטרטגיה מתוחכמת, שמתחילה בחיוך בקופה ונגמרת בשוק יקר, מצומצם ופחות תחרותי לכולנו.