ענקית התעופה רשמה הפסד שני בגודלו בתולדותיה - וזו רק ההתחלה

בואינג דיווחה על הפסד שנתי של 11.8 מיליארד דולר ב-2024, ההפסד השני בגודלו בתולדותיה. זאת בעקבות הגבלות ייצור מחמירות, שביתת עובדים ותקלות בטיחות במטוסי 737

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
בואינג MAX 737
בואינג MAX 737 | צילום: רויטרס
2
גלריה

בואינג דיווחה על הפסד נקי של 11.8 מיליארד דולר בשנת 2024, המסמן את הגירעון השנתי השני בגודלו שלה על רקע עיכובים מתמשכים בייצור, אתגרים רגולטוריים והפרעות בכוח העבודה. ענקית התעופה ראתה ירידה של 14% בהכנסות ל-66.5 מיליארד דולר, עם תזרים מזומנים חופשי שלילי של 14.3 מיליארד דולר, המדגיש את הלחץ הפיננסי על החברה.

אחת הנסיגות המשמעותיות ביותר של בואינג ב-2024 נבעה מהחלטת ה-FAA להגביל את ייצור ה-737 בעקבות אירוע התנתקות לוח דלת בגובה 16,000 רגל בינואר. הפיקוח הרגולטורי המוגבר תרם לעיכובים נוספים במסירת מטוסים, מה שהחמיר את הקשיים הפיננסיים של החברה. בנוסף לאתגרים הרגולטוריים, בואינג התמודדה עם שביתה בת שישה שבועות שכללה 33,000 עובדים, ששיבשה את ייצור המטוסים והובילה לירידה במסירות.

חטיבת המטוסים המסחריים של בואינג ספגה את המכה הקשה ביותר, כאשר ההכנסות ברבעון הרביעי צנחו ב-55% ל-4.8 מיליארד דולר. החברה מסרה רק 57 מטוסים ברבעון הרביעי, ירידה של 64% מ-157 המטוסים שנמסרו בתקופה המקבילה ב-2023. למרות קשיים אלה, בואינג הצליחה להבטיח מספר הזמנות משמעותיות, כולל 100 מטוסי בואינג 737-10 עבור פגסוס איירליינס ו-30 מטוסי בואינג 787-9 דרימליינר עבור פליידובאי.

מטוס בואינג 737
מטוס בואינג 737 | צילום: רויטרס

חטיבת הביטחון של בואינג גם נתקלה בקשיים, עם ירידה של 20% בהכנסות ל-5.4 מיליארד דולר והפסד תפעולי של 2.3 מיליארד דולר. חטיבת הביטחון סבלה מהפסדים בשל חריגות בחוזים במחיר קבוע, שהובילו לחיוב של 1.7 מיליארד דולר לפני מס בתוכניות צבאיות מרכזיות כמו מטוס התדלוק KC-46A ומטוס האימון T-7A Red Hawk.

בניגוד לחטיבות האחרות של בואינג, חטיבת השירותים הגלובליים רשמה צמיחה חיובית, עם עלייה של 6% בהכנסות ל-5.1 מיליארד דולר והרווח התפעולי הגיע ל-998 מיליון דולר, עלייה של 19%. שולי התפעול השתפרו ל-19.5%.

בואינג גייסה 24 מיליארד דולר ברבעון הרביעי, מה שהגדיל את רזרבות המזומנים שלה ל-26.3 מיליארד דולר תוך הפחתת החוב הכולל ב-3.5 מיליארד דולר ל-53.9 מיליארד דולר. עם זאת, זרימת המזומנים השלילית הנמשכת נשארת מקור לדאגה משמעותית, כאשר החברה צופה שנה נוספת של תזרים מזומנים חופשי שלילי ב-2025.

תגיות:
תעופה
/
בואינג
/
737 מקס
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף