עקב המכסים של טראמפ: ענקית הרכב שהעבירה ייצור ממקסיקו לארה"ב

המכסים שהושתו על ייבוא ממקסיקו גרמו להונדה להעביר את ייצור מודל ה-Civic שלה ממקסיקו – לאינדיאנה, ארה״ב. ברויטרס דווח כי במידה והייצור באמריקה לא יספק את הדרישות, החברה תשקול ייבוא ממדינות אחרות

ליעם אדיב צילום: ללא
הונדה פיילוט
הונדה פיילוט | צילום: יצרן

לפי הדיווח, המעבר של הונדה למפעלי לארה״ב מהווה את הצעד הקונקרטי הראשון של יצרן רכב משמעותי בעקבות הצעת המכסים של טראמפ. בתחילה, הונדה תכננה לייצר במקסיקו, עם תחילת ייצור צפויה בנובמבר 2027. אולם עם החלטתה לשנות את המיקום ולייצר את הדגם החדש באינדיאנה, התחלת הייצור מתוכננת למאי 2028, עם יכולת ייצור שנתית של כ-210,000 רכבים.

בהונדה ציינו בפני רויטרס כי במידה וייצור במפעלי אינדיאנה לא יספיק לעמוד בדרישה, החברה תשקול לייבא רכבים ממדינות אחרות שלא יושפעו גם הן מהמכסים.

למקסיקו יש היסטוריה ארוכה כמרכז ייצור זול יחסית עבור יצרני רכב. הונדה לבדה שולחת כ-80% מייצור הרכבים שלה במקסיקו לארה"ב, שהיא שוק הרכב השני בגודלו בעולם אחרי סין. בשנת 2024, הונדה מכרה בארה"ב כ-1.4 מיליון רכבים. מתוך כלל המכירות, יותר מ-240,000 רכבים היו מדגם ה-Civic, מה שהופך אותו לדגם השני הנמכר ביותר של החברה בארה"ב, אחרי ה-CR-V.

תגיות:
מקסיקו
/
הונדה
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף