המרכז לחקר רכב, צוות חשיבה ללא מטרות רווח ממישיגן, מאמין שהעלויות ליצרניות הרכב בארה"ב לבדה יגדלו ב-107.7 מיליארד דולר. זה כולל 41.9 מיליארד דולר עבור יצרניות הרכב של דטרויט ג'נרל מוטורס, פורד מוטור, והאב של קרייזלר, Stellantis.
טלמטריה צופה שהעלויות הגבוהות יגרמו לפער של יותר מ-2 מיליון כלי רכב שנמכרים מדי שנה בארה"ב ובקנדה, מה שיהווה השפעות אדווה על הכלכלה הרחבה יותר. "הפחתה של כמה מיליוני יחידות במכירות תהיה בעלת השפעה רחבה מבחינה כלכלית", אמר אבולסמיד. "זה מונע על ידי מחירים גבוהים יותר, לא רק עבור כלי רכב, אלא בכל הלוח... מה שיגביל את כוח ההוצאה של אנשים".
סבירות של רכבים חדשים ומשומשים היא בעיה כבר כמה שנים. בממוצע, Cox Automotive מדווחת כי רכבים חדשים עולים כמעט 50,000 דולר. נתון זה אינו כולל את עלות מימון רכב כזה, שעלתה משמעותית בשנים האחרונות בניסיון להילחם באינפלציה.
עליות המחירים הצפויות משתנות בהתאם לרכב, אך קוקס מעריכה עלייה של 6,000 דולר בעלות של כלי רכב מיובאים עקב התעריף של 25% על רכבים מורכבים שאינם בארה"ב, וכן עלייה של 3,600 דולר לרכבים שהורכבו בארה"ב עקב מכסים של 25% על חלקי רכב. אלה מתווספים להעלאות של 300 עד 500 דולר כתוצאה ממכסים שהוכרזו בעבר על פלדה ואלומיניום.