טראמפ לא הקל במכסים על כלי רכב - מתי נרגיש את ההשפעה?

החוקרים טוענים כי תהיה ירידה של מיליונים במכירות כלי הרכב, כיוון שמחירי הרכב החדשים והמשומשים יהיו גבוהים יותר, והעלויות יהוו יותר מ-100 מיליארד דולר על התעשייה - כך דווח ברשת CNBC

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
רכבים מיובאים בנמל אילת
רכבים מיובאים בנמל אילת | צילום: חיים גולדברג פלאש 90
2
גלריה
דונלד טראמפ
דונלד טראמפ | צילום: רויטרס

המרכז לחקר רכב, צוות חשיבה ללא מטרות רווח ממישיגן, מאמין שהעלויות ליצרניות הרכב בארה"ב לבדה יגדלו ב-107.7 מיליארד דולר. זה כולל 41.9 מיליארד דולר עבור יצרניות הרכב של דטרויט ג'נרל מוטורס, פורד מוטור, והאב של קרייזלר, Stellantis.

טלמטריה צופה שהעלויות הגבוהות יגרמו לפער של יותר מ-2 מיליון כלי רכב שנמכרים מדי שנה בארה"ב ובקנדה, מה שיהווה השפעות אדווה על הכלכלה הרחבה יותר. "הפחתה של כמה מיליוני יחידות במכירות תהיה בעלת השפעה רחבה מבחינה כלכלית", אמר אבולסמיד. "זה מונע על ידי מחירים גבוהים יותר, לא רק עבור כלי רכב, אלא בכל הלוח... מה שיגביל את כוח ההוצאה של אנשים".

סבירות של רכבים חדשים ומשומשים היא בעיה כבר כמה שנים. בממוצע, Cox Automotive מדווחת כי רכבים חדשים עולים כמעט 50,000 דולר. נתון זה אינו כולל את עלות מימון רכב כזה, שעלתה משמעותית בשנים האחרונות בניסיון להילחם באינפלציה.

עליות המחירים הצפויות משתנות בהתאם לרכב, אך קוקס מעריכה עלייה של 6,000 דולר בעלות של כלי רכב מיובאים עקב התעריף של 25% על רכבים מורכבים שאינם בארה"ב, וכן עלייה של 3,600 דולר לרכבים שהורכבו בארה"ב עקב מכסים של 25% על חלקי רכב. אלה מתווספים להעלאות של 300 עד 500 דולר כתוצאה ממכסים שהוכרזו בעבר על פלדה ואלומיניום.

תגיות:
מכס
/
דונלד טראמפ
/
כלי רכב
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף