ענקית האופנה המהירה הסינית שיין (Shein) העלתה את מחירי מוצריה בארצות הברית - החל משמלות ועד לכלי מטבח - בהכנה למכסים החדשים על חבילות קטנות, במה שמסתמן כהשפעה אפשרית של מלחמת הסחר על הצרכנים האמריקאים.
על פי נתונים שנאספו על ידי סוכנות הידיעות בלומברג, רוב עליות המחירים בארצות הברית התרחשו ביום שישי האחרון, כאשר בקטגוריות מסוימות העלייה הייתה משמעותית במיוחד. המחיר הממוצע של מאה המוצרים המובילים בקטגוריית היופי והבריאות עלה ב-51% לעומת יום חמישי, כאשר מחירם של חלק מהפריטים אף הוכפל. בקטגוריות של מוצרים לבית ולמטבח וצעצועים, הזינוק הממוצע היה יותר מ-30%, בהובלת עלייה מסחררת של 377% במחיר של סט מגבות מטבח. בקטגוריית ביגוד הנשים העלייה הייתה מתונה יותר - 8%.
פלטפורמות מסחר אלקטרוני כמו שיין וטמו (Temu) צפויות להתמודד עם מכס של 120% על רבים ממוצריהן בעקבות החלטת ממשל ארצות הברית לבטל את פטור ה-"דה מינימיס" לחבילות קטנות מסין והונג קונג. יצואנים ניצלו בשנים האחרונות את הפטור, שאפשר לסחורות בשווי של פחות מ-800 דולר להיכנס לארצות הברית ללא מכסים. וושינגטון גם תעלה את העמלה לכל פריט דואר שייכנס אחרי ה-2 במאי ל-100 דולר, ואף יותר אחרי 1 ביוני.
עוד ב-21 באפריל, הנשיא דונלד טראמפ טען בפוסט ברשתות החברתיות כי "אין כמעט אינפלציה" בזכות ירידת מחירי האנרגיה והמזון. אולם העלאת המחירים של שיין משקפת את המאמצים העדכניים של קמעונאים סיניים מקוונים לגלגל לפחות חלק מעלויות הייבוא הנוספות לצרכנים האמריקאים.
עוד בפברואר, בניסיון להתגונן מפני מדיניות המכסים של טראמפ, שיין הציעה תמריצים לחלק מספקיה הסיניים להקים מתקני ייצור בווייטנאם. במקביל, טמו ביקשה ממפעלים סיניים לשלוח את מוצריהם בכמויות גדולות ישירות למחסנים אמריקאיים, ואימצה מה שהיא מכנה מסגרת "חצי-משמורת".
נתוני בלומברג מראים שהמכירות של טמו ושיין התאוששו במרץ ותחילת אפריל כאשר קונים אמריקאים הצטיידו בכל דבר - ממברשות איפור ועד מכשירי חשמל ביתיים - לפני שעליות המחירים הנובעות מהמכסים ייכנסו לתוקף. שתי החברות הודיעו בתחילת החודש כי יעלו את המחירים בארצות הברית.
באופן כללי, המחירים עלו בכ-10% בשיין בארצות הברית בין 24 ל-26 באפריל, בהתבסס על סל קניות לדוגמה שמילאה בלומברג עם 50 פריטים ממגוון קטגוריות. במהלך התקופה, 7 מתוך 50 הפריטים שנדגמו הוסרו מהרשימה בארצות הברית. לעומת זאת, מחירי שיין בבריטניה נשארו כמעט ללא שינוי ואף פריט לא הוסר. מתוך 43 הפריטים שעדיין זמינים בסל הקניות האמריקאי, 30 עברו העלאת מחיר של יותר מ-10% במהלך אותם יומיים.
בעוד שהתאמות המחירים הנרחבות יותר הגיעו ביום שישי, חלק מהמוצרים כבר התייקרו קודם לכן. המחירים של עשרות מוצרים מובילים בקטגוריית ביגוד נשים בשיין עלו ב-22 באפריל, מה שדחף את המחיר הממוצע של 100 המוצרים המובילים בקטגוריה ל-9.06 דולר, מ-8.68 דולר, עלייה של יותר מ-4%.