הסינים ניצחו: אילון מאסק התעלם מהסימנים - ואז זה קרה

BYD הסינית מובילה לראשונה את שוק הרכב החשמלי באירופה, וגוברת על המתחרה העזה שלה, חברת טסלה של אילון מאסק, במה שהוכרז ב"נקודת מפנה" בשוק הרכב האירופאי

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
אילון מאסק
אילון מאסק | צילום: רויטרס
2
גלריה
טסלה 3, BYD ויונדאי איוניק 6
טסלה 3, BYD ויונדאי איוניק 6 | צילום: קינן כהן

מכירות טסלה צנחו ב-49% בהשוואה לאותו חודש אשתקד, בעוד שBYD רשמה זינוק של 169% ברכבים חשמליים ו-359% כשמשקללים גם רכבים היברידיים נטענים. "זהו רגע מפנה עבור שוק הרכב האירופי", אמר פליפה מונייז, אנליסט ב-Jato Dynamics, לפייננשל טיימס. הירידה במכירות טסלה מיוחסת לליין מוצרים שאינו מתחדש, התנגדות להתערבותו של אילון מאסק בפוליטיקה האירופאית ולתחרות גוברת מצד יצרניות אירופיות כמו רנו, BMW ופולקסווגן שהשיקו דגמים חדשים במחירים תחרותיים, כמו גם היצרניות הסיניות כמובן, שמטלטלות את השוק הפורץ.

BYD, שכבר עקפה את טסלה כיצרנית הרכבים החשמליים הגדולה בעולם ברמה הגלובלית, השיקה שמונה דגמים ב-30 מדינות אירופיות. הדגם הקומפקטי Seagull מוצע במחיר אטרקטיבי של 22,990 יורו, ללא מתחרים ישירים. למרות ההצלחה, החברה הסינית מתמודדת עם אתגרים רגולטוריים. כזכור, האיחוד האירופי הטיל תעריפי יבוא של עד 45% על רכבי חשמל סיניים, והנציבות האירופית חוקרת האם סין סיפקה סובסידיות לא הוגנות למפעל של BYD בהונגריה.

כדי להתמודד עם המכשולים, BYD מתכננת לייצר מקומית במפעלים בהונגריה ובטורקיה, צעד שעשוי לחזק עוד יותר את מעמדה בשוק האירופי. המשמעות הרחבה ההצלחה של BYD באירופה משקפת מגמה רחבה יותר - יצרניות רכב סיניות מגדילות את נוכחותן באירופה, עם עלייה של 59% ברישום רכבי חשמל סיניים ועלייה של פי שמונה בהיברידיים נטענים. זהו "רגע מפנה" בשוק הרכב האירופי, כפי שמתאר זאת אנליסט Jato Dynamics.

תגיות:
אירופה
/
אילון מאסק
/
רכב חשמלי
/
טסלה
/
BYD
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף