ההצעה, שמגיעה קצת יותר משנה לאחר שגילי הוציאה את מותג המכוניות החשמליות לציבור בארה"ב, מייצגת פרמיה של 18.9% לסגירה האחרונה של זיקר ב-6 במאי. העסקה צפויה להסתיים ברבעון הרביעי.
בבעלות גילי כ-62.8% ממהמניות של זיקר והיא הציעה בתחילה 2.2 מיליארד דולר בחודש מאי. כעת היא העלתה את הסכום לכ-2.4 מיליארד דולר. ההנפקה של זיקר בארה"ב במאי 2024 - שהעריכה את החברה ב-6.8 מיליארד דולר - סימנה את ההנפקה הסינית הגדולה הראשונה בארה"ב מאז 2021.
זיקר, שנוסדה ב-2021, הושקה כמותג הרכב החשמלי הפרימיום של גילי, והציגה את הטכנולוגיות המובילות של הקבוצה - מארכיטקטורת רכב חשמלי ועד מערכות סוללות. העסקה גם מדגישה את שינוי הכיוון האסטרטגי הרחב יותר של מרצף פעלתני של רכישות גלובליות. החברה מתמקדת כעת ביעילות תפעולית והפחתת עלויות, בתגובה למלחמת מחירים שמתעמקת בשוק הרכבים החשמליים בסין.
כחלק מהשינוי, גילי ארגנה מחדש את פעילותה לשתי זרועות עיקריות - "גילי אוטומוביל" וקבוצת "זיקר" - המכוונות לשוק ההמונים ולמגזר הפרימיום, בהתאמה. במרץ היא איחדה שלושה צוותים נפרדים שפיתחו מערכות דגיטליות לצוות הנדסי אחד של 2,000 איש, כדי לעודד יעילות וחדשנות.