לפי הנשיא לי, מתוך סכום ההשקעה הכולל, יוקצו 150 מיליארד דולר לשיתוף פעולה בתחום בניית האניות - תעשייה שבה לקוריאה הדרומית מעמד עולמי מוביל. במו"מ נטען כי חיזוק שיתוף הפעולה יכול לתרום גם לשיקום תעשיית הספנות האמריקאית ולתחרות מול סין, מובילת הענף העולמית.
פוסט ההסכם מהווה מסגרת ראשונית בלבד, אך אם ימומש הוא יצטרף לשורת הסכמים שחתם ממשל טראמפ עם 11 מ-15 שותפות הסחר הגדולות של ארה"ב. בכך מתחזקת האסטרטגיה שמובילה את כהונתו השנייה של טראמפ - שימוש במכסים ככלי לחץ להשגת הישגים מדיניים וכלכליים. במקביל להסכם עם קוריאה, הבית הלבן הודיע גם על מכסים חדשים על נחושת ומוצרים מברזיל, כחלק מהמדיניות הכוללת.
לפי הוושינגטון פוסט, ממשל טראמפ מציג את הסכמי הסחר כהוכחה להצלחת הגישה הכלכלית של "אמריקה תחילה", שלדבריהם מובילה לצמיחה ולביטחון תעשייתי מחודש. עם זאת, מבקרים מזהירים מפני עליית מחירים, האטה בצריכה, ואי-ודאות שעלולה לפגוע בהשקעות ובעסקים קטנים – וזו בין היתר הסיבה שנגיד הפד בחר אמש שלא להוריד את הריבית, אלא להמתין ולראות האם נוצרת כאן אינפלציה.