העסקה, שמביאה הקלה משמעותית אך לא מספקת למגזר הרכב האירופי, תוריד את המכסים הקיימים מ-27.5% ל-15% החל מתחילת אוגוסט. עם זאת, וושינגטון מתנה את יישום ההפחתה בכך שבריסל תמלא את התחייבויותיה הכבדות.
גרמניה, הכלכלה הגדולה ביותר באיחוד, הובילה את המאמץ להשגת העסקה החפוזה. תעשיית הרכב הגרמנית, שמעסיקה מעל 700 אלף עובדים, מתמודדת כבר כיום עם מעבר קשה לרכבים חשמליים ותחרות גוברת מסין. חברות מרצדס-בנץ, ב.מ.וו ופולקסווגן בירכו על המהלך המהיר של האיחוד להבטחת המכס המופחת, אך השאלה הגדולה נותרת האם זה יספיק כדי להציל את התעשייה.