חברת הגלידות "מגנום", השייכת לאוניליוור וצפויה להנפיק את פעילותה בנובמבר הקרוב, הודיעה כי תשלב טכנולוגיה של סטארט־אפ הצ’יליאני NotCo המבוססת על בינה מלאכותית. המהלך נועד לסייע ביצירת מתכונים חדשים, הפחתת קלוריות במוצרים הקיימים, פיתוח גרסאות מבוססות צומח, וכן התמודדות עם העלייה בעלויות חומרי הגלם.
לדברי זביגנייב לויצקי, סמנכ"ל המחקר והחדשנות של החברה, הצרכנים כיום רוצים להמשיך להתפנק – אך במקביל מצפים למנות קטנות יותר, מוצרים בריאים יותר ופתרונות ברי־קיימא.
לצד מגנום, שגם מחזיקה במותגים המוכרים בן אנד ג'ריס ו־קורנטו, יותר מתריסר חברות מזון נוספות משתפות פעולה עם NotCo כדי להתאים את מוצריהן לטעמים משתנים ולדרישות חדשות של השוק.
מנכ"ל החברה, מתיאס מושניק, ציין כי בשנים האחרונות חברות מזון מובילות ברחבי העולם עושות שימוש במערכות שלה כדי למצוא תחליפים לצבעי מאכל סינתטיים, להפחית סוכר ולחפש את "הטעם הוויראלי הבא" – כדוגמת "שוקולד דובאי". בעבר, NotCo כבר שיתפה פעולה עם קונצרן המזון האמריקאי קראפט היינץ, בפיתוח גרסאות מבוססות צומח למקרוני אנד צ'יז, גבינות ומיונז.