הפיטורים נובעים משלושה גורמים עיקריים. ראשית, ירידה בביקוש לשירותי ייעוץ מסורתיים, במיוחד בחוזים עם סוכנויות ממשלתיות אמריקאיות שסובלות מקיצוצי תקציב. שנית, החברה משנה את האסטרטגיה שלה ומתמקדת בבינה מלאכותית, שירותי ענן ושינוי דיגיטלי, מה שדורש עובדים עם כישורים חדשים. שלישית, החברה מעבירה משאבים מתפקידים מיותרים להשקעות בתחומי צמיחה כמו הכשרות ופרויקטים של בינה מלאכותית.
למרות הפיטורים, החברה מגייסת עובדים חדשים בתחומי הבינה המלאכותית, הענן והשירותים המנוהלים. המהלך מעיד שמדובר בהתאמת כוח העבודה לצרכים החדשים ולא בצמצום כללי. אקסנצ'ר דיווחה על הכנסות של 69.7 מיליארד דולר בשנת הכספים 2025, עלייה של כ-7 אחוזים. התחזית לשנת הכספים 2026 היא צמיחה מתונה של 2-5 אחוזים בלבד, על רקע האתגרים בסקטורים המסורתיים.
עובדי החברה שכבר עובדים בתחומי הבינה המלאכותית והנתונים נמצאים במצב טוב יותר. אלה שעובדים בתפקידים מסורתיים נמצאים בסיכון גבוה יותר לפיטורים. החברה הבהירה שהפיטורים יבוצעו במהירות בתפקידים שלא ניתן להכשיר אותם מחדש. בשוק העבודה צפויה כניסה של יועצים מנוסים רבים, במיוחד כאלה עם ניסיון בשינוי דיגיטלי. ההזדמנויות בתחומי הייעוץ המסורתיים צפויות להצטמצם, בעוד שבתחומי הבינה המלאכותית, הענן והאנליטיקה צפויה התרחבות.