רייט־אייד, שהוקמה בתחילת שנות ה־60 והייתה מזוהה במשך עשרות שנים גם עם מותג הגלידות הפופולרי שלה “Thrifty”, נאבקה בשנים האחרונות בקשיים כלכליים כבדים. כבר באוקטובר 2023 הגישה הרשת בקשה ראשונה לפשיטת רגל, בעקבות תחרות גוברת מצד ענקיות כמו CVS ו־Walgreens, לצד חובות עתק שהצטברו לכ־4 מיליארד דולר. חלק גדול מהחוב נבע מתביעות יקרות בגין מילוי לכאורה של מרשמים לא חוקיים לאופיואידים.
בספטמבר 2024 הצליחה החברה לצאת באופן זמני מההליך, לאחר שמחקה כ־2 מיליארד דולר מהחוב והבטיחה מימון של 2.5 מיליארד דולר להמשך פעילותה. עם זאת, היא נאלצה לסגור כ־500 סניפים. בחודש מאי השנה נותרו לה כ־1,250 סניפים בלבד – כמחצית ממספרם בשיא הפעילות ב־2023.
במסגרת תהליך הסגירה, מכרה רייט־אייד את רוב שירותי בתי המרקחת שלה למתחרות הגדולות: CVS, וולגרינס (Walgreens), אלברטסונס (Albertsons) וקרוגר (Kroger) – שמחזיקות יחד בלמעלה מ־1,000 מהסניפים לשעבר של הרשת. צעד זה נועד למנוע מצב שבו לקוחות ותיקים יישארו ללא גישה לשירותים רפואיים חיוניים.
לדברי גורמים בענף, סגירת רשתות פארם ברחבי ארה"ב גורמת לכך שמטופלים – בעיקר קשישים ותושבי אזורים כפריים – נאלצים לנסוע מרחקים גדולים יותר כדי לרכוש תרופות מרשם, מה שמעלה סיכונים בריאותיים.
הקריסה של רייט־אייד משתלבת במגמה רחבה בענף: רשת CVS הודיעה כבר ב־2021 כי תסגור 900 חנויות עד סוף 2024, לאחר שסגרה 244 חנויות בין השנים 2018–2020. גם וולגרינס הודיעה באוקטובר 2024 כי תסגור כ־1,200 סניפים, כאשר לפי מנכ"ל החברה דאז, טים ונטוורת', כ־25% מסניפי הרשת אינם רווחיים.
כך, רייט־אייד – שבמשך יותר מ־60 שנה הייתה חלק בלתי נפרד מהנוף הקמעונאי והתרבותי בארצות הברית – סוגרת את שעריה באופן סופי, ומשאירה אחריה חלל נוסף בשוק הפארם האמריקני שנמצא בתקופה של טלטלה עמוקה.