הנתונים הבינלאומיים מצביעים על כך ששוק ציוד הקמפינג רחוק מלהיות גחמה חולפת. על פי נתוני Fortune Business Insights, היקף השוק צפוי לצמוח מכ-96.7 מיליארד דולר ב־2025 לכ־172.2 מיליארד דולר עד 2032 — צמיחה שנתית ממוצעת של כ־8.6%.
לפי נתוני Mordor Intelligence, צפון אמריקה שומרת על מעמדה כמרכז השוק העולמי, אך אסיה, המזרח התיכון ואפריקה מציגים את קצב הצמיחה הגבוה ביותר. זאת הודות להשקעות ממשלתיות נרחבות בתיירות ובתשתיות — החל משדרוג פארקים לאומיים ואתרי טבע, ועד הקמת מתחמי קמפינג מוסדרים עם חיבור לחשמל, מים ושירותים מתקדמים.
במדינות רבות באזור אלו, ובכלל זה גם בישראל, עלייה בהכנסה הפנויה ובמעמד הביניים יוצרת מעמד צרכני חדש שמוכן להוציא יותר כסף על חוויות ופנאי, ולא רק על צרכים בסיסיים. התוצאה היא שוק קמפינג דינמי וצומח, שבו מטיילים מחפשים חוויה משלבת בין טבע, נוחות וטכנולוגיה — אוהלים ממוזגים, גזיות חכמות, וציוד טיולים שמתחבר לאפליקציות בזמן אמת.
אבל למרות כל הקידמה הטכנולוגית הזו, תיקי הגב הם עדיין המוצר הפופולרי ביותר בקטגוריה עם למעלה מ־26% מנתח השוק. במקביל, עולם המסחר עובר שינוי מהיר: בעוד שהחנויות הפיזיות עדיין דומיננטיות, המכירות המקוונות הולכות ותופסות נתח הולך וגדל — ועל פי Statista, הן צפויות לייצר 61% מההכנסות בענף עד שנת 2030.
ההבנה הזו היא גם מה שמניע את השינוי באופן הבילוי בשנים האחרונות בשוק הישראלי. אם בעבר הקמפינג ברחבי הארץ הסתכם במחצלת דקה וצידנית בסיסית, כיום ניתן לראות התפתחות משמעותית בשוק המוצרים הנלווים. השינוי בהרגלים בא לידי ביטוי ישירות גם במדפי החנויות, שם מזהים את המעבר מחיפוש אחר פתרונות זולים להשקעה בחוויה עצמה.
"הצרכן הישראלי שינה גישה: הוא כבר לא מחפש רק פתרון פונקציונלי, אלא מוכן להשקיע בחוויית הפנאי שלו", מסביר טל רז, מנכ"ל ומבעלי רשת ג'נטלמן. "אנו חווים ביקוש הולך וגובר למוצרים שמעשירים את החוויה, ובקרב מוצרי הקמפינג ראינו עלייה של כ-26% בשנתיים האחרונות - הכוללים אולרים, ערכות בישול, רמקולים, ואף שעונים המתאימים למצבי שטח. הבחירה במוצרים אלו היא חלק ממגמה רחבה יותר; אנשים כבר לא רואים ביציאה לטבע פשרה על נוחות, אלא הזדמנות לחוות אותו בצורה מלאה ואיכותית".
ההבנה הזו של הצרכן הישראלי, המעדיף להשקיע בחוויה ולצרוך מוצרי פנאי איכותיים, מגיעה ישירות לשטח ומתורגמת לפעולות מצד הגורמים המקצועיים בתחום התיירות. בעוד שרשתות הקמעונאות מזהות את הביקוש הגובר ומציעות מענה בדמות מגוון רחב של מוצרי פרימיום, חברות הפיתוח העירוניות והממשלתיות מצידן עובדות על שיפור התשתיות ועל התאמת היעדים לציפיות החדשות של הקהל.
"המנוע המרכזי של הפעילות שלנו הוא הרצון לעודד תיירות חוץ ופנים, ולחשוף כמה שיותר אנשים לעיר למגוון האפשרויות הרחב שהרצליה מציעה", מסבירה דנה אורן ינאי, יו"ר החברה לפיתוח תיירות בהרצליה. "אנחנו שואפים ליצור חוויות מגוונות שיאפשרו למבקרים לצאת למסע ארץ ישראלי — מהגן הלאומי אפולוניה, דרך תל מיכל וחופי הים, ועד למסעדות ולקולינריה המתקדמת שבעיר. כל אלה יחד יוצרים יעד תיירותי נגיש, עשיר ומזמין".
לדבריה, "אנחנו פועלים כל הזמן לשדרוג התשתיות ולפיתוח שירותים חדשניים, מתוך הבנה שהציבור מחפש חוויות מותאמות – ספורט ימי, מסלולי טיול או לינה מפנקת מול הים. המטרה שלנו היא להעניק מעטפת מלאה שתהפוך את הביקור בהרצליה לחוויה בלתי נשכחת – לא רק בחגים, אלא לאורך כל השנה".