התמונה תתבהר בחודש נובמבר, כאשר Telefonica תציג את התוכנית האסטרטגית החדשה שלה תחת הנהגתו של יו"ר הדירקטוריון החדש, מארק מורטה. רק לאחר ההצגה הזו האיגוד המקצועי יקבל עדכון מפורט על ההחלטות והיקף המדויק של צמצום כוח האדם. הקיצוצים עצמם צפויים להתבצע עד 31 בדצמבר 2025, לאחר סיום המשא ומתן.
אבל יש גם סיבה נוספת, פחות מוצהרת: ייתכן שקיים קשר בין הרצון להגדיל את ההשקעות בבינה מלאכותית לבין הפיטורים. חשוב לציין שהחברה עצמה לא הצהירה באופן רשמי על קשר כזה, אך ההתפתחויות הטכנולוגיות שלה מעוררות שאלות.
מה שמייחד את Telefonica הוא הגישה שלה: במקום גישת "AI-First" שמאמצות חברות רבות, Telefonica שומרת על גישה של "People-First" - היא מובילה עם המומחים האנושיים שלה ולא רק מסתמכת על הכלים הטכנולוגיים. אבל ייתכן שגם גישה זו לא תציל אלפי עובדים מפיטורים.
בנוסף, החברה השלימה לאחרונה את בניית תשתית הסיבים האופטיים החדשה שלה. למרות שלא הוצהר קשר ישיר, יכול להיות שהשלמת פרויקט תשתית גדול כזה מפחיתה את הצורך בכוח אדם בתחומים מסוימים. כעת, כל העיניים נשואות לחודש נובמבר, כאשר התוכנית האסטרטגית של מארק מורטה תיחשף ותבהיר את התמונה המלאה של גל הפיטורים ב-Telefonica.