הפסד של כ-3.1 מיליארד אירו: ענקית הרכב בגרמניה קורסת

פורשה סופגת הפסד רבעוני ראשון מאז הונפקה, עם צניחה של כמעט 96% ברווחים - בעקבות ביטול תוכניות הרכב החשמלי, ירידה חדה במכירות בסין והיערכות לקיצוץ של כ-4,000 עובדים עד 2029

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
פורשה טייקאן
פורשה טייקאן | צילום: באדיבות היצרן

פורשה, יצרנית רכבי היוקרה הגרמנית, דיווחה על קריסה חדה ברווחיה והפסד רבעוני ראשון מאז הונפקה בבורסה - על רקע שינוי אסטרטגי מקיף, האטה בשוק הרכב החשמלי ומכסים אמריקאיים. לפי הודעת החברה, הרווח הנקי לאחר מס צנח ב־95.9% לעומת השנה שעברה והסתכם ב־114 מיליון אירו בלבד. בין יולי לספטמבר רשמה החברה הפסד תפעולי (EBIT) של 966 מיליון אירו, לאחר שבאותה תקופה בשנה שעברה הציגה רווח של 974 מיליון אירו.

במשך שנים רשמה פורשה הצלחות רצופות והעבירה חלק ניכר מרווחיה לחברת האם פולקסווגן, אך בחודשים האחרונים הפכה ליצרנית במצב משבר.

בעיות עיקריות: סין, ארצות הברית והרכב החשמלי

מלבד הקיפאון בהתרחבות בתחום הרכב החשמלי וההשפעות של המכסים האמריקאיים, החברה מתמודדת גם עם ירידה במכירות הכוללות - זו השנה השנייה ברציפות. בין ינואר לספטמבר נמכרו כ־215,500 כלי רכב בלבד, ירידה של 6% לעומת השנה שעברה. הירידה החדה ביותר נרשמה בסין, שם נמכרו כ־32,200 רכבים בלבד – ירידה של 26% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בלומה עצמו הודה כי “שוק היוקרה בסין התמוטט לחלוטין”.

בלומה, שמכהן במקביל גם כמנכ"ל פולקסווגן, צפוי לעזוב את תפקידו בפורשה בסוף השנה ולעבור לוולפסבורג, מטה קבוצת פולקסווגן. את מקומו יחליף בתחילת 2026 מייקל לייטרס, לשעבר מנהל במקלארן.

נוכח המצב הכלכלי, פורשה הודיעה על תוכנית התייעלות מקיפה, הכוללת צמצום מבני וצמצום כוח האדם. עד שנת 2029 צפויה החברה לקצץ כ־1,900 משרות באזור שטוטגרט, תוך התחייבות לעשות זאת “באופן חברתי ואחראי”. בנוסף, חוזיהם של כ־2,000 עובדים זמניים לא יחודשו. במקביל, מתנהלים מגעים בין ההנהלה לוועד העובדים לגיבוש תוכנית חיסכון נוספת. “אנחנו מניחים שהתנאים הכלכליים לא ישתפרו בקרוב,” אמר ברקנר. “לכן עלינו לדון בצעדים רחבים בכל תחומי הפעילות.”

תגיות:
פורשה
/
רכבים
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף