החברה גם הודיעה ליצרני חלקי רכב יפניים שייתכן שלא תוכל להבטיח אספקה, כאשר מנהלי רכב קוראים לפתרון דיפלומטי כדי למנוע מכה גדולה יותר לתעשייה העולמית. איגוד יצרני הרכב היפני אמר כי "אנחנו מודעים לכך שמצב זה עלול להשפיע באופן רציני על הייצור העולמי של החברות שלנו, ואנו מקווים שכל מדינה מעורבת תגיע לפתרון מהיר וריאליסטי".
בתחילת החודש, ממשלת הולנד השתלטה על הניהול של Nexperia, המייצרת שבבים בסיסיים שנמצאים בשימוש נרחב במערכות אלקטרוניות ברכבים ושולטים על כל דבר, מתאורה ומערכות כריות אוויר ועד מנעולים וחלונות. החברה נמכרה לקונסורציום סיני ב-2017 לפני שנקנתה על ידי קבוצת Wingtech הסינית.
פולקסווגן הוציאה ביום רביעי תזכיר פנימי לעובדים והודתה שהייצור עלול להיות מושפע בטווח הקצר, כך לפי דובר החברה. מרצדס-בנץ אמרה שהבטיחה אספקות לטווח הקצר, אך הוסיפה כי "בשל הרמה הגבוהה של מורכבות ותנודתיות, קשה לבצע תחזיות מהימנות בשלב זה".
מחסור בשבבי Nexperia פוגע גם בלקוחות סיניים, כאשר מספר מפיצים במדינה אומרים שלא קיבלו מלאי מהחברה למעלה מעשרה ימים. "אנחנו מקבלים שיחות מהרבה לקוחות נואשים, אבל אין לנו מה למכור", אמר איש מכירות בחברת Mornsun Electronics.
העימות בין Nexperia סין לבין החברה הגלובלית נמשך, כאשר היחידה הסינית אמרה השבוע לעובדים מקומיים שהם יכולים להתעלם מהוראות המטה ההולנדי. המטה של Nexperia גם שלח דוא"ל ללקוחות סיניים בימים האחרונים והמליץ בחום לא לקבל מוצרים שנמסרו על ידי היחידה הסינית שלה.
החברה ההולנדית אמרה שהיא לא יכולה עוד להבטיח את האיכות והמפרט של מוצרים ממפעל הדונגגואן שלה. היחידה הסינית השיבה במכתב משלה ללקוחות והאשימה את הצוות ההולנדי ב"העלאת ספק חסר בסיס לגבי תאימות המוצר", והתעקשה שהעסק שלה "ממשיך באופן מסודר".