על פי מתווה העסקה, Boyu המבוססת בהונג קונג תחזיק עד 60% מהבעלות על כ-8,000 בתי הקפה של סטארבקס בסין, בעוד החברה האמריקאית תישאר בעלת 40% מהמיזם ותמשיך להחזיק בזכויות המותג. סטארבקס תעניק למיזם החדש רישיון שימוש במותג ובקניין הרוחני, ותשמור על מעמד כשותפה אסטרטגית.
סין היא השוק השני בגודלו עבור סטארבקס אחרי ארצות הברית, והכניסה אליו החלה כבר ב-1999. בשנים שלאחר מכן הייתה החברה בין הגורמים המרכזיים בהטמעת תרבות צריכת הקפה באזור. עם זאת, בשנים האחרונות חוותה סטארבקס האטה בפעילות בסין, בין היתר בשל סגרים ממושכים בתקופת הקורונה, האטה בצמיחה הכלכלית ותחזקותן של רשתות מקומיות זולות ומתחרות. הקשיים בשוק אף הובילו להורדת מחירים בקיץ האחרון בניסיון להתמודד עם התחרות.
במהלך החודשים האחרונים בחנה סטארבקס הצעות מכמה קבוצות השקעה, ובהן Boyu וקרן האמריקאית Carlyle. לפי החברה, שווי כלל פעילותה הקמעונאית בסין מוערך ביותר מ-13 מיליארד דולר, סכום הכולל את התמורה מהמכירה, את שווי חלקה העתידי במיזם ואת ההכנסות הצפויות מתשלומי הרישוי.