סין היא יצרנית מרכזית של שבבים, סוללות וחומרי גלם לתעשיית הרכב, ובדרך כלל מציעה עלויות נמוכות יותר עקב היקפי ייצור עצומים ומטבע חלש. התנודות ברמות המכס בין ארה״ב לסין הפכו את תכנון המחירים של טסלה למשימה כמעט בלתי אפשרית, והחריפו את הצורך בניתוק המסוים שנכפה על התעשייה העולמית.
מנגד, גם חברות טכנולוגיה סיניות פועלות להסיר רכיבים אמריקאיים ממוצריהן, כחלק מהפרדה הדדית בין שתי הכלכלות הגדולות בעולם. תעשיית הרכב העולמית נפגעה במיוחד מהעימות, בשל שרשראות אספקה גלובליות מורכבות שמחברות עשרות מדינות ורכיבים.
למרות המאמץ להתרחק מרכיבים סיניים בארה״ב, טסלה עדיין נשענת על ספקים מקומיים עבור המפעל שלה בשנגחאי, שמייצר מכוניות לשוק הסיני ולשווקים באסיה ובאירופה - אך לא לארה״ב. למפעל זה יש כ-400 ספקים ישירים בסין, ויותר מ-60 מהם סיפקו בעבר רכיבים גם למפעלים של טסלה במדינות אחרות.
בשנים האחרונות סייעה טסלה לספקים סיניים לפתוח מפעלים ומרכזים לוגיסטיים במקסיקו ובדרום-מזרח אסיה, כחלק מהמאמץ להכשיר חלופות שאינן סיניות לכלי הרכב שמיוצרים בארה״ב.
אחד הרכיבים שטסלה מתקשה להחליף הוא סוללות ה-LFP (ליתיום-ברזל-פוספט). החברה CATL הסינית היא ספקית מרכזית של הסוללות, ששימשו בעבר גם בדגמים שנמכרו בארה״ב - אך השימוש בהן נפסק בשל מכסים ואובדן זכאות להטבות מס לרכב חשמלי.
החברה לא סיפקה תגובה רשמית לדיווחים, אך המהלך מסמן מגמה עמוקה: ניתוק הולך וגובר בין הכלכלות של סין וארה״ב, שמחייב את תעשיית הרכב להגדיר מחדש את שרשראות האספקה ולהתמודד עם מציאות מסחרית חדשה - יקרה, בלתי יציבה, אך בלתי נמנעת.