בין הסוכנויות שייכנסו למהלך נכללות DDB, MullenLowe ו‑FCB, שיתפסו על ידי החברה במסגרת מיזוג וייעול הפעילות. ההחלטה נובעת מהרצון לייעל את הפעילות ולרכז משאבים בסוכנויות ובמותגים שמייצרים את התשואות הגבוהות ביותר.
לפי דיווחי העיתונים Adweek ו-Financial Times, הצעד נחשב ל”מהלך מהותי” בתעשיית הפרסום העולמית, ומטרתו להתמקד בשלוש רשתות יצירתיות גלובליות בלבד: BBDO, TBWA ו‑McCann, בעוד הסוכנויות האחרות ייסגרו או ייספגו בתוך החברה.
בנוסף, על פי דיווחים מקצועיים, הפיטורים מתמקדים בעיקר בתפקידי אדמיניסטרציה והנהלה, כחלק מצמצום חפיפה תפעולית אחרי מיזוג עם Interpublic Group (IPG) בשווי של 13.5 מיליארד דולר, והמהלך צפוי להשפיע על עובדים בשווקים ברחבי העולם.
Omnicom מספקת שירותים לחברות גלובליות במגוון תחומים, כולל פרסום מסורתי, פרסום דיגיטלי, ניהול מותגים, אסטרטגיות שיווק, יחסי ציבור, שיווק תוכן ושיווק חווייתי. בין לקוחותיה נמנים מותגים בינלאומיים מובילים מתחומי הצריכה, הטכנולוגיה, הבריאות, הרכב ועוד.