אלטמן ציין כי על OpenAI לבצע עבודה נוספת על חוויית המשתמש היומיומית של הצ'אטבוט, כולל שיפור תכונות ההתאמה האישית, הגברת המהירות והאמינות, ומתן אפשרות למענה על מגוון רחב יותר של שאלות.
המזכר הפנים-ארגוני מהווה את האינדיקציה המשמעותית ביותר עד כה ללחץ שמופעל על החברה, כאשר חברות מתחרות מצמצמות את היתרון היחסי של התוכנה. מקור הדאגה המרכזי הוא גוגל, שהשיקה בחודש שעבר גרסה חדשה של מודל הבינה המלאכותית Gemini, שביצועיו עקפו Chat GPT במבחני אמות המידה המקצועיים והגדילה משמעותית את כמות החיפושים על ידי משתמשים.
בסיס המשתמשים של Gemini הולך וגדל מאז השקת מחולל התמונות Nano Banana באוגוסט, וגוגל דיווחה כי מספר המשתמשים הפעילים החודשי צמח מ-450 מיליון ביולי ל-650 מיליון באוקטובר. OpenAI נתונה ללחץ גם מצד Anthropic, שהופכת פופולרית יותר ויותר בקרב לקוחות עסקיים.
OpenAI אינה רווחית ונאלצת לגייס מימון כדי לשרוד, מה שמציב אותה בנחיתות פיננסית מול גוגל וחברות טכנולוגיה אחרות שיכולות למממן השקעות מהכנסותיהן. החברה תצטרך להגדיל את הכנסותיה לכ-200 מיליארד דולר כדי להניב רווח ב-2030, על פי התחזיות הפיננסיות שלה.
אלטמן הצליח להפיג חששות לגבי מצבה הכלכלי של OpenAI בעיקר בזכות בסיס המשתמשים העצום והגדל של ChatGPT, המונה יותר מ-800 מיליון משתמשים שבועיים, כמו גם ההובלה של OpenAI במחקר הבינה המלאכותית המתקדם. במזכר הפנימי הוא ציין כי מודל חשיבה חדש ש-OpenAI מתכננת להשיק בשבוע הבא מקדים את מודל Gemini האחרון של גוגל, וכי החברה עדיין מתפקדת היטב בחזיתות שונות אחרות.