רשות הפרסום הבריטית אסרה את פרסומם של כמה פרסומות של המותגים נייקי, לקוסט וסופרדרי, לאחר שמצאה כי הוצגו בהן טענות מוטעות הקשורות לאיכות הסביבה, כך לפי דיווח של ה"פייננשל טיימס". רשות תקני הפרסום (ASA) הודיעה היום (רביעי) כי אסרה מודעות של החברות ביוני, וציינה שהמותגים לא הוכיחו את הטענות שהופיעו בהן.
במודעה של נייקי נטען כי בבגדי טניס מסויימים קיימים "חומרים ברי קיימא". לקוסט שיווקה את ביגוד הילדים שלה כ"בר קיימא ואלגנטי", בעוד סופרדרי טענה שרכישת המוצרים שלה יכולה "לפתוח ארון בגדים המשלב סטייל וקיימות".
מותגי אופנה מציגים כיום טענות לגבי קיימות החומרים ושיטות הייצור שלהם לעתים קרובות. תעשיית הטקסטיל והאופנה אחראית על כ-2 עד 8 אחוזים מפליטת גזי החממה העולמיים, כך על פי תוכנית הסביבה של האו"ם.
ההחלטה הגיעה במסגרת פעולת אכיפה רגולטורית רחבה יותר נגד "גרינווושינג" (שטיפה ירוקה) של קמעונאי אופנה. בשנה שעברה, רשות התחרות הבריטית גערה בקמעונאי האופנה המהירה Asos ו-Boohoo, וכן בעסק הבגדים של Asda בשם George, בגלל הטענות הסביבתיות שלהם.
נייקי, לקוסט וסופרדרי אמרו כולם לרשות שחלק מהבגדים שלהם יוצרו מחומרים ממוחזרים עם טביעת רגל פחמנית קטנה יותר או תוך שימוש בתהליך ייצור שמשתמש בפחות מים. לפי הדיווח של הרשות, נייקי אמרה לרגולטור שהמודעה שלה הוסרה כחלק מנוהלי הפרסום הסטנדרטיים שלה. לקוסט הודתה בפני הרשות כי טענות כמו "בר קיימא" ו"ידידותי לסביבה" קשות מאוד להוכחה. החברה אמרה שהסירה את המודעה לאחר שקיבלה את התלונה.