דוד מול גוליית: מאחורי עסקת המיליארדים הגרנדיוזית של נטפליקס

נטפליקס ביצעה את מה שנחשב בלתי-אפשרי ורכשה את וורנר ברדרס, צעד שטלטל את התעשייה והקדים את פרמונט וקומקאסט

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
נטפליקס
נטפליקס | צילום: Mario Tama/Getty Images
2
גלריה

הדיווח מתאר תהליך מכירה מהיר במיוחד: לוח זמנים דחוס, פגישות חירום כמעט מדי יום, ישיבות ליליות ואף סוף שבוע של חג ההודיה שהוקדש כולו לניסוח ההסכם. ביום שני האחרון הוגשו שלוש הצעות: נטפליקס, פאראמאונט וקומקאסט. אך רק אחת מהן הייתה מוכנה לחתימה באותו לילה. לדברי גורם המעורב בהליך: "נטפליקס הייתה מוכנה לבצע את העסקה בכל היבט מהותי. הם ענו על כל דרישה, חיזקו התחייבויות והסכימו לדמי יציאה של 5.8 מיליארד דולר – מהגבוהים שנראו".

תהליך מכירה מהיר במיוחד. וורנר ברוס
תהליך מכירה מהיר במיוחד. וורנר ברוס | צילום: רויטרס

לפי הדיווח, משקיעים מצפים כעת לתגובתו של דיוויד אליסון. פאראמאונט שלחה השבוע מכתב לדירקטוריון של WBD וטענה כי "תהליך המכירה היה מוטה ובלתי הוגן". סרנדוס, בשיחת המשקיעים, הזכיר את המסלול הבלתי צפוי שעברה נטפליקס לאורך השנים: "התחלנו כחברת DVD בדואר, הפכנו לשירות סטרימינג, אחר כך יצרני תוכן, תכנים חיים - ממוקדים בארה"ב ואז עולמיים. בעולם שבו יש אינסוף אפשרויות, אנחנו לא יכולים לעמוד במקום".

תגיות:
נטפליקס
/
קולנוע
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף