בסין, השוק החשמלי המקומי הפך תחרותי מאי פעם, עם יצרניות כמו BYD שמקשות על היצרן לשמור על מעמדו ההיסטורי. הפגיעה המשמעותית ביותר הורגשה בפורשה, שמוכרת כמחצית מכלי הרכב שלה בשני השווקים הללו ונאלצה לבצע נסיגה רחבה מהאסטרטגיה החשמלית שלה.
בלומה, שיניח בינואר את תפקידו כמנכ"ל פורשה ויתמקד בניהול קבוצת פולקסווגן כולה, ציין כי פורשה אינה מצפה לצמיחה בסין בשנים הקרובות. עם זאת, הוא רמז על אפשרות מהותית לשינוי אסטרטגי: לוקליזציה של הייצור בסין עבור השוק הסיני, ואף יצירת דגם ייעודי שיותאם במיוחד להעדפות המקומיות - מהלך שבו נקטו כבר יצרנים אירופיים אחרים. לגבי אאודי, הוא הוסיף כי הקמת מפעל בארצות הברית תישקל רק אם ממשל וושינגטון יספק תמריצים כספיים משמעותיים.
לצד כל אלה, בלומה קיבל לאחרונה הארכת חוזה עד שנת 2030 - צעד שנועד לשדר יציבות למשקיעים. ההחלטה זכתה לתמיכת משפחות פורשה, המחזיקות בחלק הגדול של היצרן, וכן מדינת סקסוניה התחתונה, בעלת מניות מרכזית בחברה.
פולקסווגן ניצבת כעת בפני שנים מכריעות. קיצוץ השקעות, שווקים מאתגרים, אסטרטגיות משתנות בפורשה ובאאודי, והנהגה שמנסה לנווט בתוך תחרות גוברת ושינויים טכנולוגיים מהירים. מה שהובטח בעבר כעשור הזהב של הרכב החשמלי הפך למאבק הישרדותי מורכב יותר, יקר יותר ותחרותי בהרבה.