כמו כן, ברשות ציינו כי ריינאייר הפעילה מסע תקשורתי שנועד לפגוע במוניטין סוכנויות נסיעות מקוונות, ואף כינתה חלק מהן "פיראטים". באמצע 2023, החברה החלה ליישם נהלי זיהוי פנים לנוסעים שרכשו כרטיסים דרך סוכנויות נסיעות באתר שלה, כחלק מהלחץ על הסוכנויות להסתגל למודל ההפצה הישירה שלה.
במהלך החקירה השתתפו סוכנויות נסיעות מקוונות גדולות, כגון Booking.com, eDreams הספרדית ו-Lastminute.com, לצד איגוד סוכנויות הנסיעות האיטלקי ואיגודי צרכנים מקומיים. הרשות הספרדית בירכה על ההחלטה, וציינה כי היא מאששת את עמדתה המוכרת כבר שנים לגבי פעילותה של ריינאייר.
החלטת רשות התחרות האיטלקית מהווה אבן דרך במאבק נגד פרקטיקות עסקיות שליליות בתחום התעופה והסוכנויות, ומדגישה את החשיבות של שמירה על תחרות הוגנת בשוק האירופי. ריינאייר, מצדה, צפויה להמשיך ולהיאבק משפטית נגד הקנס וההחלטה, בטענה להגנה על הצרכנים ולשימור מודל ההפצה הישירה שלה. לרשות התחרות נותרו כלים נוספים לפיקוח על פעילות חברות תעופה ואמצעי לחץ בשוק המקומי, והטיפול בעתיד בחברות דומיננטיות כמו ריינאייר צפוי להיות מושא לבחינה משפטית ומדינית מתמשכת.