הביטוי המובהק ביותר לשינוי הוא שוק הקוויאר. מאז שנות ה־90 התרחב הייצור הסיני במהירות, עד שסין הפכה לגורם הדומיננטי ביותר בשוק העולמי. מותג הקוויאר Kaluga Queen, שפותח בידי מומחים שעבדו עבור משרד החקלאות הסיני, הוא כיום הספק הגדול בעולם, עם ייצור של מאות טונות בשנה וחלק משמעותי מהתפוקה הגלובלית.
תעשיית אגוזי המקדמיה מדגימה היטב את האסטרטגיה: לאחר ניסיונות כושלים באזורי חוף, זוהה מחוז יונאן כמתאים יותר לגידול. בתוך פחות מעשור עלה חלקו של המחוז בייצור העולמי מכ־3% לכ־20%, וסין עקפה את אוסטרליה והפכה ליצרנית השנייה בגודלה בעולם. רוב התוצרת נמכרת בשוק המקומי, בעיקר בעונת המתנות של ראש השנה הירחי, כאשר ירידת המחירים מרחיבה את מעגל הצרכנים.