עליית מחיר ראשונה מאז 2006
ה־Frixion מהווה יותר מ־40% ממכירות העטים של פיילוט ביפן, ועד אוקטובר האחרון נמכר במחיר של 230 ין - אותו מחיר שנקבע עם השקתו, כמעט לפני שני עשורים.
חזרת האינפלציה משנה את כללי המשחק
"יפן סבלה מדפלציה, והעלאת מחירים הייתה דבר קשה מאוד עבורנו. היינו צריכים לשנות את צורת החשיבה שלנו", אמר פוג'יסאקי בן ה־63, והוסיף כי הוא לומד לפעול בסביבה עסקית חדשה ושונה מזו שהכיר במשך רוב הקריירה שלו.
צרכנים נתקלים בהתייקרויות - אך החברות מהססות
בפיילוט הופעל בשנים האחרונות לחץ מצד בעלי המניות לנצל את הסביבה החדשה ולהעלות מחירים. פוג'יסאקי ציין כי החברה פועלת לשיפור היעילות ולהרחבת היצע המוצרים הממותגים, שיכולים להימכר במחירים גבוהים יותר - תהליך שכבר החל לבוא לידי ביטוי.
הימור על סבלנות המעמד הבינוני
המנכ"ל הודה כי העלאת המחירים כרוכה בסיכון: היא בוחנת את נכונותו של המעמד הבינוני ביפן לשלם יותר עבור מוצר יומיומי, ואת יכולתן של חברות מתחרות לשמור על מחירים נמוכים ולנגוס בנתח השוק של פיילוט. "מוקדם מדי לשפוט את תגובת הלקוחות", אמר, והוסיף כי אם מתחרים יציעו איכות דומה במחיר נמוך יותר - הדבר עלול להוות בעיה.