יצרנית העטים הגדולה מייקרת לראשונה את מוצר הדגל המפורסם

אחרי כמעט שני עשורים ללא שינוי מחיר, עט ה־Frixion מתייקר ב־10% והופך לסמל של הכלכלה היפנית החדשה, שנאלצת להיפרד מעידן הדפלציה ולהתרגל לעלייה ביוקר המחיה

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
עטים של פיילוט
עטים של פיילוט | צילום: gettyimages

עליית מחיר ראשונה מאז 2006

ה־Frixion מהווה יותר מ־40% ממכירות העטים של פיילוט ביפן, ועד אוקטובר האחרון נמכר במחיר של 230 ין - אותו מחיר שנקבע עם השקתו, כמעט לפני שני עשורים.

חזרת האינפלציה משנה את כללי המשחק

"יפן סבלה מדפלציה, והעלאת מחירים הייתה דבר קשה מאוד עבורנו. היינו צריכים לשנות את צורת החשיבה שלנו", אמר פוג'יסאקי בן ה־63, והוסיף כי הוא לומד לפעול בסביבה עסקית חדשה ושונה מזו שהכיר במשך רוב הקריירה שלו.

צרכנים נתקלים בהתייקרויות - אך החברות מהססות

בפיילוט הופעל בשנים האחרונות לחץ מצד בעלי המניות לנצל את הסביבה החדשה ולהעלות מחירים. פוג'יסאקי ציין כי החברה פועלת לשיפור היעילות ולהרחבת היצע המוצרים הממותגים, שיכולים להימכר במחירים גבוהים יותר - תהליך שכבר החל לבוא לידי ביטוי.

הימור על סבלנות המעמד הבינוני

המנכ"ל הודה כי העלאת המחירים כרוכה בסיכון: היא בוחנת את נכונותו של המעמד הבינוני ביפן לשלם יותר עבור מוצר יומיומי, ואת יכולתן של חברות מתחרות לשמור על מחירים נמוכים ולנגוס בנתח השוק של פיילוט. "מוקדם מדי לשפוט את תגובת הלקוחות", אמר, והוסיף כי אם מתחרים יציעו איכות דומה במחיר נמוך יותר - הדבר עלול להוות בעיה.

תגיות:
יפן
/
צרכנות
/
יוקר המחיה
/
כלכלה
/
כלי כתיבה
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף