מדובר במהלך נדיר שמביא להשבתה מלאה של מתקן הדגל למשך 12 חודשים. החברה מתארת את הצעד כהחלטה אסטרטגית, ולא כתגובה למשבר כלשהו, במטרה לבצע שדרוגים משמעותיים במתקן ולהתאים את רמות הייצור לביקוש הנוכחי בשוק. במסגרת ההודעה, נמסר כי החברה תמיד בוחנת את רמות הייצור שלה כדי למלא את דרישות הצרכנים בצורה מיטבית, וכי ההשבתה נועדה להבטיח שמתקן הדגל ימשיך לפעול ביעילות בעתיד.
בנוסף, ג’ים בים נמצאת במגעים עם איגוד העובדים כדי לגבש תוכניות ברורות להעסקה ולניהול כוח האדם בזמן שהמזקקה מושבתת. מטרת המהלך היא לאפשר ניהול חלק ומסודר של המשאבים האנושיים תוך שמירה על זכויות העובדים.
העומס במחסנים מגיע לצד ירידה במכירות הבינלאומיות, שנגרמת בין היתר על רקע מדיניות סחר ומכסים שהקשו על יצוא משקאות חריפים אמריקאיים. לאור נתונים אלו, ג’ים בים בוחרת להאט את הייצור ולהמתין לירידת המלאים, כדי לייצב את המצב הכלכלי והתפעולי לפני חידוש הפעילות במזקקה המרכזית בשנת 2027.
ההשבתה המתוכננת מספקת גם הזדמנות לחברה להיערך טוב יותר לצרכי הצרכנים ולסגל העובדים, תוך שמירה על ניהול סדור של מלאי הבורבון הקיים. המהלך, חריג ביותר בתעשייה, צפוי להחזיר את ג’ים בים למצב אופטימלי לקראת חידוש הפעילות במזקקה המרכזית ב-2027, עם מתקנים משודרגים ומלאי מותאם לביקוש המקומי והבינלאומי.
בסך הכל, הצעד של ג’ים בים משקף את הצורך של יצרני הבורבון האמריקאי להסתגל למציאות של עודפים, מיסים גבוהים ואתגרים גלובליים, תוך שמירה על איכות המוצר ומעמדו של המותג כאחד הסמלים הבולטים של תעשיית הוויסקי בעולם.