נתוני הנמל ממחישים את התנודתיות החדה: בשנת 2024 היוו המשלוחים מרוסיה יותר משלושה רבעים מיבוא הגז לבילבאו. ב־2025 ירד חלקם ל־48%, אך בין ינואר למאי השנה הוא עלה מחדש ל־59%. במקביל, חלקה של ארצות הברית באספקת הגז לנמל ירד מ־49% בשנת 2025 ל־40% בתקופה זו.
חימנס מזהיר כי ניתוק מהיר מדי עלול לפגוע בחוסן האנרגטי של האיחוד. לדבריו, הגז הרוסי נחשב איכותי ובדרך כלל זול יותר מהגז שמגיע מארצות הברית. הוא אף העריך כי יבואנים ינסו להכניס כמה שיותר גז רוסי לפני כניסת האיסור לתוקף.