כשהמדינה ומשרד התיירות אינם מעודדים את התיירות, נכנסים לתמונה היזמים הפרטיים. מלון גליליון ומלון כפר גלעדי משקיעים 800 אלף שקל בקמפיין להחזרת נופשים ועסקים לגליל העליון, תחת הכותרת "ביחד נחזיר את הגליל לחיים".

היקף המבקרים בגליל העליון (גליל מזרחי) עמד לפני המלחמה על 8.8 מיליון בשנה. היקף הלינות במלונות וצימרים הסתכם ב־3.2 מיליון. חצי מיליון נוספים בוחרים דווקא בקמפינג.

הקמפיין כולל גיוס אנשי עסקים, בכירי משק, מוסדות ציבוריים ומקבלי החלטות בחברות וארגונים, בקריאה להעביר את החופשות והכנסים בשנת 2025 לגליל העליון.

מלון גליליון החדש והמשופץ (צילום: יחצ גליליון)
מלון גליליון החדש והמשופץ (צילום: יחצ גליליון)

ההסתדרות כבר נרתמה לנושא וקיימה בסוף השבוע האחרון כנס במקום עם ארגוני המעסיקים. הקמפיין יכלול פרסום ברשתות החברתיות באמצעות משפיענים ומובילי דעת קהל.

מלון גליליון, שבו 120 חדרים, נפתח מחדש בשבוע שעבר לאחר שעבר שיפוץ בהיקף של 5 מיליון שקל. מלון כפר גלעדי נמצא בחלקו הצפוני של קיבוץ כפר גלעדי ומשקיף על הרי הגולן, החרמון ועמק החולה.

הספא במלון גליליון  (צילום: איה בן עזרי)
הספא במלון גליליון (צילום: איה בן עזרי)

ארז משה, מנכ"ל גליליון: "הגליל העליון הוא הלב הפועם של התיירות בישראל, ובעקבות המלחמה היה משותק למשך יותר משנה. אנחנו זקוקים לראשי הארגונים והעסקים כדי לשקם את התיירות בגליל, לחזק את הקהילה המקומית ולהצמיח מחדש את האזור".

דודי בן גל ,מנכ"ל מלון כפר גלעדי: "ענף התיירות הוא מנוע תעסוקתי וכלכלי בגליל העליון, עם 850 עסקים - רובם עסקים קטנים ובינוניים. כמו כן, 12.7% מכלל המועסקים בצפון הם מתחום התיירות, פי 2.5 משיעור המועסקים בשירותי תיירות בכלל המשק".

קיבוץ כפר גלעדי, נוף ממלון ''כפר גלעדי'' (צילום: מיטל שרעבי)
קיבוץ כפר גלעדי, נוף ממלון ''כפר גלעדי'' (צילום: מיטל שרעבי)