"הצוותים הטכנולוגים של שבא טיפלו באירוע במהירות ובמקצועיות והחזירו את המערכות לתפקוד מלא תוך זמן קצר", אומרים בשבא. התקלה במערכות אילצה צרכנים רבים לשלם במזומן בלבד על מגוון שירותים ומוצרים.
מדובר בפעם השנייה בתוך 4 חודשים בה חווים בשבא מתקפת סייבר. נזכיר, באוקטובר האחרון דיווחה חברת שבא על תקלה שנבעה מקושי התחברות למערכת שנמשכה כ-3 שעות. מאוחר יותר הודו בחברה כי התקלה חלה עקב מתקפת סייבר.
פחות מחודש לאחר מכן, חלה תקלה נוספת בעקבות מתקפת סייבר על מערכת הסליקה Credit Guard של חברת HYP, המספקת פתרונות סליקה לחברות גדולות, ופחות לצרכנים הפרטיים. במערך הסייבר הבהירו אז כי מדובר במתקפה חיצונית למערכות שמייצרת עומס על השירות, אך שאינה משפיעה על פרטי האשראי ואינה מהווה סכנה למידע הפיננסי של אזרחים.