פערים משמעותיים מתגלים בין נוסח החוק הסופי שאותו אישרה הוועדה לבין הצרכים האמיתיים שעלולים להגביל את יכולתה של הרשות החדשה שתוקדם למלא את ייעודה, מלבד עוד כמה ג'ובים שיהיו לאנשי ש"ס, האחראים על החקיקה בקואליציה, לחלק למקורבים.
"התוצאה עלולה להיות מצב בו הרשות מגדירה מדיניות, אך חסרה כלים לוודא יישום אפקטיבי במשרדים השונים. בנוסף, התקציב המסתמן של הרשות, שדובר בו על כארבעה עובדים בתוספת תקציב למחקרים, נראה מצומצם ביחס למשימות הרבות המוטלות על הרשות. קשה לראות כיצד צוות כה מצומצם יצליח לגשר על קשיי תיאום בין משרדים, לכתוב תוכניות מקיפות, לפקח על יישומן ולספק חוות דעת על הצעות חוק רלוונטיות", היא מדגישה.
בפורום למאבק בעוני מדגישים כי רשות שתכליתה להוביל מדיניות ארוכת טווח ומבוססת מחקר זקוקה לתקציב משמעותי וקבוע בבסיס התקציב, ולא יכולה להסתמך על כספים קואליציוניים זמניים שעלולים להשתנות משנה לשנה. זאת ועוד, נוסח החוק גם משאיר מקום לפרשנות וחששות שמא הרשות תעסוק במתן תמיכות ומזון במקום לייעץ למשרד הרווחה האמון על חלוקת מזון.
"אנו תקווה כי דאגותינו לא יתממשו ומצפים כי למרות המגבלות, הרשות תצליח למלא את תפקידה החשוב בעיצוב מדיניות אפקטיבית וקידום חיים בכבוד לכל ישראלי", אומרת כהן קשת.
כמו כן, תייעץ לממשלה ותנהל מרכז מידע ומחקר בתחום" אומר אלי כהן, מנכ"ל פתחון לב, ומדגיש: "זהו רגע היסטורי ותיקון חברתי משמעותי. לראשונה, המדינה לוקחת אחריות על צמצום העוני באופן הוליסטי, עם קביעת יעדים ומדדים ברורים. כעת יש לוודא שהחוק יקבל תקצוב הולם".