חושבים מחוץ לקופסה
"אף שחלק מהדרישות הללו עשויות להתנגש זו בזו, אנחנו משקיעים מאמצים רבים כדי לספק מענה לצרכים אלו. כבר בשנת 2013 השקנו את תוכנית 'המצפן התזונתי', ואנחנו פועלים לשיפור הפרופיל התזונתי והפחתת עיבוד במוצרים, לרבות הפחתת סוכר ומלח. אנחנו פועלים גם להנגשת מוצרים רבים לאוכלוסיות שונות (התאמה לרגישויות, טבעונות וקהלים נוספים). מצד שני ממשיכים לתת מענה למגמות וטרנדים, ולא מפסיקים לחקור ולחפש פתרונות שמאפשרים למשל להפחית סוכרים מבלי לפגוע בטעם המוצר.
“כמו כן, מבחינת אתגרים, השנים האחרונות מאופיינות בחוסר יציבות שמשפיע גם על עולם חומרי הגלם ושרשראות האספקה הכלל עולמיות: קורונה, אירועי אקלים קיצוניים ומלחמות באירופה ובישראל, שבעקבותיהם נאלצנו למצוא פתרונות מהירים על מנת להבטיח את ההמשכיות העסקית".
תות הוא המלך, וניל - המלכה
דודי לוי, מנהל פיתוח טכנולוגיות מחלבה ותחליפי חלב, מחלבות שטראוס
בלי מדבקה אדומה
גלי קיצוני שריג, טכנולוגית מזון, מנהלת פיתוח תחום גבינות, מחלבת טרה
"כמו כן, הצרכנים מחפשים מוצרי צריכה עם ערך מוסף, בדגש על מוצרים ללא חומרים משמרים, ללא תוספת סוכר, מועשרים בחלבון ועוד. כל אלו מחייבים להשקיע במחקר ופיתוח, להיות קשובים לשוק ולצרכן ולהמשיך להשתפר תוך כדי תנועה. שילוב של ידע וניסיון יחד עם אמצעים טכנולוגיים מתקדמים ובחירה דקדקנית של חומרי גלם מאפשרים לנו לפתח לא מעט מוצרים מפנקים וטעימים, תוך שמירה על ערכי שומן רווי וסוכר שאינם דורשים סימון במדבקה אדומה".
איזון בין הנאה לבריאות
רחל קמינסקי, טכנולוגית ראשית, מחלבות גד
“כמו כן, אחד האתגרים המעניינים הוא איזון חכם בין הנאה לבריאות. אנחנו לא רואים את שני העולמות האלה כסותרים, אלא משלימים. למשל בפיתוח מוצרים כמו מעדנים מתוקים אנחנו שואפים לשמור על ההנאה והטעם תוך התאמות שיאפשרו גם בחירה מודעת יותר - כמו שימוש בחומרי גלם איכותיים, שמפחיתים צורך בתוספת סוכר או מלח, מבלי לפגוע בחוויית האכילה".