פרויקט המטרו של גוש דן, מהיוזמות התחבורתיות הגדולות והמורכבות בישראל שתכלול שלושה קווים באורך כולל של כ-150 קילומטרים וכ-110 תחנות, התקדם הבוקר (שני) עוד שלב בדרך להפוך מתכנית למציאות.
הועדה לתשתיות לאומיות (הות"ל) אישרה היום להפקדה תוכנית תפעולית חדשה לרשת המטרו של גוש דן (תת"ל 103/ב). התכנית, שמצטרפת לתכניות שאושרו בעבר, כוללת חיבורים תת-קרקעיים תפעוליים בין קווי המטרו, הקמת תחנת השנאה חדשה בקריית אריה, שיפור בממשק שבין קווי M2 ו-M3 במרחב כפר גנים בפתח תקווה, וחיזוק הקישוריות עם תחנת הקצה של הקו.
מערכת המטרו אמורה לכלול שלושה קווים תת-קרקעיים שיחצו את המטרופולין – קו אורכי, קו רוחבי וקו חצי-מעגלי – באורך כולל של כ־300 ק"מ, תחת שטחן של 24 רשויות מקומיות. עלות הפרויקט נאמדה בכ־150–200 מיליארד שקל, אך עלולה לטפס כלפי מעלה ולהגיע אפילו ל-300 מיליארד שקל בעקבות כל הדחיות ועליות המחירים כאשר מחצית מהמימון צפויה להגיע מהמדינה, והיתרה באמצעות מיסוי, השבחת קרקעות ולכידת ערך.