החלום הופך למציאות? - צעד משמעותי בדרך למטרו בגוש דן

לאחר שנדחה שוב ושוב, הפרויקט המורכב שיכלול שלושה קווים באורך כולל של כ-150 קילומטרים וכ-110 תחנות, התקדם הבוקר עוד שלב בדרך להפוך מתוכנית למציאות

אריאל פייגלין צילום: רינה נקונצ׳ני
המטרו. "מוקד משיכה משמעותי"
המטרו. "מוקד משיכה משמעותי" | צילום: דוברות נת"ע
2
גלריה

פרויקט המטרו של גוש דן, מהיוזמות התחבורתיות הגדולות והמורכבות בישראל שתכלול שלושה קווים באורך כולל של כ-150 קילומטרים וכ-110 תחנות, התקדם הבוקר (שני) עוד שלב בדרך להפוך מתכנית למציאות.

הועדה לתשתיות לאומיות (הות"ל) אישרה היום להפקדה תוכנית תפעולית חדשה לרשת המטרו של גוש דן (תת"ל 103/ב). התכנית, שמצטרפת לתכניות שאושרו בעבר, כוללת חיבורים תת-קרקעיים תפעוליים בין קווי המטרו, הקמת תחנת השנאה חדשה בקריית אריה, שיפור בממשק שבין קווי M2 ו-M3 במרחב כפר גנים בפתח תקווה, וחיזוק הקישוריות עם תחנת הקצה של הקו.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב | צילום: דייגו מיטלברג

מערכת המטרו אמורה לכלול שלושה קווים תת-קרקעיים שיחצו את המטרופולין – קו אורכי, קו רוחבי וקו חצי-מעגלי – באורך כולל של כ־300 ק"מ, תחת שטחן של 24 רשויות מקומיות. עלות הפרויקט נאמדה בכ־150–200 מיליארד שקל, אך עלולה לטפס כלפי מעלה ולהגיע אפילו ל-300 מיליארד שקל בעקבות כל הדחיות ועליות המחירים כאשר מחצית מהמימון צפויה להגיע מהמדינה, והיתרה באמצעות מיסוי, השבחת קרקעות ולכידת ערך.

תגיות:
מירי רגב
/
משרד התחבורה
/
גוש דן
/
מטרו
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף