5 מיליארד דולר על הפיכת כביש 6 למפלצת: הפרויקט העצום שבדרך

משרד התחבורה מקדם פרויקט מהפכני וחדשני, להקמת נתיבי תחבורה עיליים בכביש 6, מה שיהפוך אותו לכביש הראשון בישראל שיהיה דו קומתי. הפרויקט בעלות של 5 מיליארד שקל

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
פרויקט להקמת נתיבים עיליים בכביש 6
פרויקט להקמת נתיבים עיליים בכביש 6 | צילום: חברת חוצה ישראל
2
גלריה
הפרויקט להקמת נתיבים עיליים בכביש 6
הפרויקט להקמת נתיבים עיליים בכביש 6 | צילום: חברת חוצה ישראל

"זאת, בלי לגזול עתודות קרקע נוספות מעבר לאלה שכבר משמשות את הכביש היום. יתרונות נוספים הם הליכי אישור קצרים יחסית, וחיסכון בהנחת תשתיות תומכות. אשר כבישים עיליים דומים פועלים בהצלחה במדינות עתירות תנועה ובהן ארה"ב, יפן ואיחוד האמירויות", אומר במשרד התחבורה.

הפרויקט כולל קומה נוספת של כבישים דו-מסלוליים ודו-נתיביים, לצד נתיב ייעודי לתחבורה ציבורית ושיתופית. בהתאם לממצאי בדיקה ראשונית של חברת חוצה ישראל, בשלב הראשון הפרויקט יתמקד במקטעים העמוסים ביותר, שבהם תוספת הנתיבים צפויה להביא להקלה משמעותית: בכיוון דרום, ממחלף באקה-ג'ת למחלף חורשים, לאורך כ-32 קילומטרים; ובכיוון צפון, ממחלף נחשונים למחלף אייל, לאורך כ-16 קילומטרים. בסך הכול יוקמו כ-48 קילומטרים של נתיבי נסיעה עיליים חדשים ומהירים, הצפויים לשפר את הנגישות התחבורתית בישראל באופן משמעותי.

במשרד התחבורה טוענים כי התועלות הצפויות למשק הן רבות וכוללות חיסכון של כ-36,000 שעות נסיעה ביום וגידול של פי שניים במהירות הנסיעה, הן בכביש 6 והן ברשת הכבישים הסמוכים לו. התועלת השנתית למשק במהלך 30 שנות הזיכיון מוערכת בכ-110 מיליון שקלים לשנה, וכ-3.3 מיליארד שקלים במהלך כל תקופת הזיכיון.

ממשרד התחבורה נמסר: "זהו מהלך תחבורתי חדשני וראשון מסוגו בכביש 6, עורק התחבורה המרכזי במדינת ישראל, המשרת כ-260 אלף כלי רכב ביממה ומספק נסיעה מהירה, ישירה וללא רמזורים, מהגליל המערבי ועד למזרח הנגב. הפרויקט צפוי להביא להפחתה משמעותית בעומסי התנועה, לספק גישה נוחה ומהירה מהפריפריה למרכז הארץ ולעודד שימוש בתחבורה ציבורית ושיתופית. בנוסף להפחתת עומסי התנועה, הנתיבים העיליים יאפשרו שילוב שימושים, בהם הוספת שבילי אופניים, התקנת לוחות סולאריים, הצבת שטחי פרסום ותשתיות נוספות.

פרויקט הנתיבים העיליים מצטרף לשורת פרויקטים נוספים המתבצעים לאורך כביש 6, בהם הרחבת המקטע המרכזי של הכביש לאורך כ-60 קילומטרים הנמצא בשלבי ביצוע מתקדמים והארכות כביש 6 צפונה ודרומה. עם השלמת ההרחבות הצפונית והדרומית, יתארך הכביש מ-188 קילומטרים כיום ליותר מ-220 קילומטרים רצופים של נסיעה מהירה, ישירה וללא רמזורים, מהגליל המערבי ועד למזרח הנגב".

תגיות:
כביש 6
/
פקקי תנועה
/
עבודות בכביש
/
תשתיות בישראל
/
נתיב עילי
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף