בלי חיטה, תירס וסויה: ישראל בדרך למשבר חסר תקדים

בעוד באשדוד סוגרים את רציף 21 לשיפוצים מתוכננים, בנמל חיפה מאיימים העובדים לפתוח בשביתה. היבואנים מזהירים: "אין לנו איפה לפרוק את הסחורה"

אריאל פייגלין צילום: רינה נקונצ׳ני
נמל אשדוד
נמל אשדוד | צילום: דוברות נמל אשדוד
2
גלריה

כחלק מהתכנית, בימים אלו ממש יוצא לדרך השלב השני בשדרוג רציף 21 שמשמש כרציף המרכזי של נמל אשדוד לפריקת מוצרי גרעינים, וזאת בהשקעה כוללת של כחצי מיליארד שקל. לצורך העבודות, הרציף ייסגר לתקופה של כשבועיים כפי שתוכנן מראש, אלא שבמקביל לשיפוץ הרציף בנמל אשדוד, בימים אלו נפתחת חזית חדשה בנמל חיפה.

ההסתדרות הכריזה על כוונתה להשבית את הנמל החל מה-12 באוגוסט, בעקבות סכסוך עבודה מתמשך סביב תנאי ההעסקה של עובדים קבועים ושימוש בעובדי קבלן. גם ממגורות דגון, שמופעלות בזיכיון של חברת מילניום, מושבתות בשל סכסוך עבודה אחר.

נמל חיפה
נמל חיפה | צילום: ליאור פתאל

המשמעות היא שבמידה והשביתה אכן תפרוץ במקביל לזמן בו נמל אשדוד בשיפוצים, יבואני תבואה יוכלו לפרוק גרעינים רק ברציפים של מספנות ישראל שכן לנמלים החדשים - נמל המפרץ ונמל הדרום - אין יכולת לפרוק גרעינים אלא רק מכולות.

בעקבות הפרסום של "מעריב", בהנחיית שרת התחבורה יקיים מחר מנכ״ל משרד התחבורה דיון חירום אליו זומנו כל הצדדים במטרה לפתור את המחלוקת.

תגיות:
נמל אשדוד
/
נמל חיפה
/
גרעינים
/
נמלים
/
יבואנים
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף