יבואני הרכב חוטפים בענק - שוק הרכב הישראלי בקריסה

נתוני יולי מצביעים על צניחה חדה ביבוא רכבים פרטיים שממשיכה את מגמת הירידה מתחילת 2025. על רקע הערכות על כ־20 אלף מכוניות חדשות שמעלות אבק במגרשים, ייתכן שירידת המחירים ממש מעבר לפינה

אריאל פייגלין צילום: רינה נקונצ׳ני
המהפכה הדיגיטלית ברכישת רכב, תבל דרייב, רכב חדש במימון מלא
המהפכה הדיגיטלית ברכישת רכב, תבל דרייב, רכב חדש במימון מלא | צילום: SOGODIGITAL
3
גלריה

על פי נתוני רשות המיסים שפורסמו הבוקר (שלישי), בחודש יולי 2025 נרשם יבוא של 19,691 כלי רכב פרטיים בלבד – ירידה של 35% לעומת יולי אשתקד אז יובאו יותר מ-30,300 כלי רכב. מנגד, יבוא כלי רכב מסחריים דווקא עלה ב־17.4% והסתכם ב־1,141 רכבים.

הירידה החדה ביבוא רכבי נוסעים מוסברת, בין היתר, בהיקפי יבוא חריגים ביולי 2024, אך היא מצטרפת למגמה שלילית מתחילת השנה: בתקופה ינואר–יולי 2025 הגיע היקף היבוא ל־118,716 כלי רכב בלבד, ירידה של 14.6% לעומת התקופה המקבילה אשתקד (139,053 כלי רכב).

מכוניות בחניון, אילוסטרציה
מכוניות בחניון, אילוסטרציה | צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

חלק מהיבואנים ניסו להיפטר מהמלאי הזה גם בדרכים לא כל כך כשרות בלשון המעטה, וגרמו לרשות להגנת הצרכן להוציא לפני כחודש אזהרה חריגה מפני חשש להטעיות בעסקאות "אפס קילומטר". לפי המידע שפרסמה, יבואנים שנתקעו עם מלאי עודף מוכרים רכבים לחברות הליסינג מבלי שנסעו כלל, ואלו משווקות אותם לצרכנים כ"אפס קילומטר".

קניית רכב
קניית רכב | צילום: אינגאימג'

אלא שבפועל, ברגע שהרכב נרשם על שם הקונה – הוא הופך ליד שנייה וערכו בשוק צונח, לעיתים כבר ביום הרכישה. כעת כאמור היבואנים מנסים למזער נזקים ומצמצמים את היבוא שלהם, אבל יש להם גם הסכמים עם היצרניות והם לא יכולים פשוט לצמצם אותם לאפס. כלומר, המלאי שבידי היבואנים רק ילך ויגדל, מה שמעביר את הכוח לידיים שלנו – הצרכנים.

תגיות:
קניית רכב
/
מכוניות יד שנייה
/
יוקר המחיה
/
ייבוא
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף