בשורה לכמעט מיליון צרכנים: הסוף לשלטי "כאן לא מכבדים דיינרס"

מהלך טכני של חברת אשראי יכול להוריד את יוקר המחיה ולשנות את שוק האשראי הישראלי, עם הפחתת עמלות לבתי העסק והגברת התחרות בין מותגי האשראי הבינלאומיים על ליבו וכיסו של הלקוח הישראלי

אריאל פייגלין צילום: רינה נקונצ׳ני
כרטיסי אשראי
כרטיסי אשראי | צילום: Shutterstock
2
גלריה

קארדקום, חברת האשראי, החלה לספק לבתי עסק בישראל אפשרות לסילוק כרטיסי דיינרס ישירות דרך מערכת הסליקה שלה, מה שמבטל את המונופול שהיה בתחום ויכול להביא בשורה אמיתית לצרכנים.

עד היום, חברת כאל הייתה היחידה שסיפקה שירות סליקת כרטיסי דיינרס בישראל. המשמעות הייתה שלעסקים לא הייתה ברירה אחרת - מי שרצה לקבל תשלום בדיינרס היה חייב לעבור דרכה. היעדר התחרות אפשר לכאל לגבות עמלות גבוהות יותר וכתוצאה מכך, וגם בגלל הצורך לעבוד מול שני סולקים נפרדים, חלק מהעסקים ויתרו מראש על האפשרות לקבל את הכרטיס.

כרטיס אשראי
כרטיס אשראי | צילום: אינגאימג'

כבר כיום יש בישראל כ־700 אלף מחזיקי כרטיסי דיינרס - כ־6% מהשוק. כעת, כאשר השוק נפתח, ואנחנו צפויים לראות הרבה יותר כרטיסי דיינרס בשימוש בישראל, התחרות על הצרכן הישראלי תגבר מה שיתבטא בהטבות שונות לצרכן או בהפחתת עמלות.

השילוב בין השניים: מצד אחד, עמלת הסליקה לעסקים צפויה להצטמצם, שינויי שיחלחל בסופו של דבר לצרכן. מצד שני, מותגי אשראי בינלאומיים, אשר מתחרים על הלקוח הישראלי ומשפרים תנאים, יכול לחלחל בסופו של דבר להורדת מחירים בכלל המשק בשווי של עשרות ומאות מיליוני שקלים.

כך, המהלך הטכני לכאורה של קארדקום הפך דוגמה חיה לאופן שבו פתיחת שוק לתחרות יכולה להקל, גם אם במנות קטנות, על יוקר המחיה.

תגיות:
כרטיסי אשראי
/
צרכנות
/
המשק הישראלי
/
כלכלה
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף