לפי ממצאי החקירה, במאות מוצרים לא הופיע כלל מחיר, ובמקרים אחרים התגלה כי המחיר בקופה היה גבוה מהמחיר שהוצג על גבי המוצר או השלט. בנוסף נמצאו מוצרים מיובאים שסומנו עם ארץ ייצור שגויה, ותוצרת חקלאית בתפזורת שלא סומנה כלל בהתאם לחוק.
הרשות מייחסת לרשת הפרות של כמה סעיפים מרכזיים בחוק הגנת הצרכן, בהם החובה להציג מחיר על כל מוצר, איסור הטעיה בפרטים מהותיים לעסקה – כמו מחיר או מקום ייצור – וכן החובה לסמן באופן ברור את ארץ המקור של תוצרת חקלאית. עם זאת, הקנס עדיין לא סופי, שכן יוחננוף עדיין יכולה להגיש בתוך 45 ימים את טענותיה נגד הכוונה להטיל את הקנס או ביחס לגובהו.
תגובת הרשת: "רשת יוחננוף פועלת על פי הוראות הדין ותוך הקפדה על מתן שירות הוגן ושקוף ללקוחותיה. הרשת תפעל במקרה הספציפי מול הגורמים הרלוונטיים".
ועדת האכיפה המנהלית של הרשות, בראשות השופטת (בדימוס) ד"ר בלהה כהנא, קבעה כי מדובר בטעות מהותית ביותר, שהשפעתה נגעה לכל סעיפי הליבה בדוחות הכספיים של החברה: השפעת הטעות בדוחות הכספיים לרבעון הראשון הייתה כ 13.3% מהרווח הגולמי, כ- 65.4% מהרווח הנקי וכ- 7.8% מהונה העצמי של החברה.