דו"חות שטראוס: זינוק במכירות בתחום הקפה בצד ירידה ברווח

שטראוס מציגה זינוק במכירות בזכות הפעילות שלה בתחום הקפה, אבל הוצאות מימון ומיסים גררו אותה לירידה חדה ברווח הנקי של כמעט 40% לעומת החציון הקודם

אריאל פייגלין צילום: רינה נקונצ׳ני
הבורסה בתל אביב
הבורסה בתל אביב | צילום: אבשלום ששוני
2
גלריה

הרווח התפעולי הכולל (EBIT) של הקבוצה הסתכם ב־245 מיליון שקל, זינוק של 61% בהשוואה לאשתקד, ושיעור הרווחיות התפעולית עלה ל־8% לעומת 5.5% ברבעון המקביל. מנגד, הרווח הגולמי נשחק ל־28.3% מהמכירות לעומת 30.5% בשנה שעברה, בעיקר בשל תנודות במחירי חומרי הגלם - קפה, קקאו וסוכר.

בשורה התחתונה, הרווח הנקי ברבעון הסתכם ב־80 מיליון שקל, ירידה קלה של כ־2% לעומת אשתקד, על רקע עלייה בהוצאות המימון והמס. בחציון הראשון כולו הציגה שטראוס רווח נקי של 153 מיליון שקל בלבד - ירידה חדה של 37% לעומת התקופה המקבילה ב־2024.

בישראל, מכירות שטראוס עלו ב־9% ל־1.3 מיליארד שקל, תוך שיפור במעמד התחרותי ותוספת של נקודת אחוז בנתח השוק בקטגוריות המרכזיות. חטיבת הבריאות והרווחה הציגה עלייה של 14% במכירות, וממתקי "כיף" ו"עלית" נהנו מגידול של 11%. פעילות הקפה בישראל צמחה ב־7%.

פעילות המים (שטראוס ווטר) רשמה גידול מתון של 4% במכירות ל־218 מיליון שקל ושמירה על רווחיות של 12%, אך ההשפעה השלילית של המלחמה הורגשה גם שם. בחברה מציינים הרחבת ההתקנות בישראל ובבריטניה לצד המשך השקעות במפעל חדש בסין ובקו ייצור חדש ביוטבתה שצפוי להיפתח עד סוף השנה.

שי באבד
שי באבד | צילום: באדיבות שטראוס

"בישראל, חיזקנו את מותגי הליבה שלנו דרך חדשנות, ובחברת המים אנחנו צומחים בארץ, בסין ובאנגליה. כחלק מיישום האסטרטגיה של הקבוצה, הובלנו מהלכי פרודוקטיביות ואנחנו מייצרים מנועי צמיחה וחדשנות בארץ ובעולם", הוסיף.

הנהלת שטראוס הוסיפה כי "מסע ההתייעלות" נמצא במסלול להשגת חיסכון שנתי של 300 - 400 מיליון שקל עד 2026. לטווח הארוך הציבה החברה יעד לצמיחה שנתית ממוצעת של 5% בהכנסות ושיעור רווח תפעולי של 10 - 12 אחוזים עד 2026.

בינתיים המשקיעים הגיבו בזהירות מעורבת במעט חשש, ומניית שטראוס ירדה היום בכ־1% נכון לכתיבת שורות אלו, על רקע השחיקה ברווח הנקי והחשש מהמשך התנודתיות במחירי חומרי הגלם.

תגיות:
בורסה
/
שטראוס
/
מניות
/
רווחים
/
כלכלה
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף