כעת, בנק ישראל מנסה לשנות את המצב באמצעות טיוטת הוראה חדשה. לפי ההצעה, הבנקים יחויבו ליידע את הלקוחות בשלב מוקדם – כבר בעת פתיחת חשבון ובמוקדי השירות – על האפשרות לעבור לבנק אחר בלחיצת כפתור. בנוסף, עליהם לספק דפי מידע פשוטים וברורים הכוללים פירוט על יתרונות המעבר, משך התהליך, משמעות "הניוד" ו"הניתוב", וכן אילו מוצרים יישארו בבנק המקורי.
עוד נקבע כי כל בנק יחויב לתעד את ההסבר שניתן ללקוח ואת החלטתו הסופית, כדי להבטיח שקיפות ובקרה. בבנק ישראל מקווים שהמהלך יפחית את חסמי המעבר, יחזק את כוחם של הצרכנים ויגביר את התחרות בין הבנקים, מה שעשוי להוביל לשיפור השירותים ולתנאים אטרקטיביים יותר עבור הציבור הרחב