ארבע שנים אחרי השקת הרפורמה: בנק ישראל שוקל לשנות את הכללים

רפורמת "מעבר מבנק לבנק בקליק" נועדה להגביר תחרות במערכת הבנקאית, אך בקרות שעשה בנק ישראל גילו שהבנקים לא מספקים ללקוחות מידע מלא על האפשרות לעבור באופן מקוון

אריאל פייגלין צילום: רינה נקונצ׳ני
בנק הפועלים, בנק לאומי
בנק הפועלים, בנק לאומי | צילום: מרק ישראל סלם,יונתן זינדל פלאש 90
2
גלריה
בנק ישראל
בנק ישראל | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כעת, בנק ישראל מנסה לשנות את המצב באמצעות טיוטת הוראה חדשה. לפי ההצעה, הבנקים יחויבו ליידע את הלקוחות בשלב מוקדם – כבר בעת פתיחת חשבון ובמוקדי השירות – על האפשרות לעבור לבנק אחר בלחיצת כפתור. בנוסף, עליהם לספק דפי מידע פשוטים וברורים הכוללים פירוט על יתרונות המעבר, משך התהליך, משמעות "הניוד" ו"הניתוב", וכן אילו מוצרים יישארו בבנק המקורי.

עוד נקבע כי כל בנק יחויב לתעד את ההסבר שניתן ללקוח ואת החלטתו הסופית, כדי להבטיח שקיפות ובקרה. בבנק ישראל מקווים שהמהלך יפחית את חסמי המעבר, יחזק את כוחם של הצרכנים ויגביר את התחרות בין הבנקים, מה שעשוי להוביל לשיפור השירותים ולתנאים אטרקטיביים יותר עבור הציבור הרחב

תגיות:
בנק הפועלים
/
בנק ישראל
/
בנק לאומי
/
בנק מזרחי-טפחות
/
מעבר בנק
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף