אחרי יוחננוף ורמי לוי: ענקית מזון נוספת סופגת מהלומה

אכיפה מוגברת של הרשויות בשוק הקמעונאי: עיצום כספי בסך 1,867,200 שקל הוטל על חברת גלובל ריטייל בע"מ, המפעילה את רשת קרפור בישראל, לאחר שבבדיקות נמצאו ליקויים חמורים

אריאל פייגלין צילום: רינה נקונצ׳ני
ישראלים בסופרמרקט
ישראלים בסופרמרקט | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
3
גלריה

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הודיעה הבוקר (שלישי) על כוונתה להטיל עיצום כספי בסך 1,867,200 שקל על חברת גלובל ריטייל בע"מ, המפעילה את רשת קרפור בישראל. זאת, לאחר שבבדיקות שערכה נמצאו ליקויים חמורים בהצגת מחירים, סימון מקור מוצרים ושקיפות לצרכנים.

על פי הודעת הרשות, נמצאו בסניפי קרפור מאות מוצרים שלא הוצג עליהם כלל מחיר, לצד מוצרים שמחירם בקופה היה גבוה יותר מזה שהוצג על גבי השלט או המדף. בנוסף, אותרו מוצרים מיובאים שסומנו עם ארץ ייצור שגויה, תוצרת חקלאית שלא סומנה בהתאם לחוק, ואף מקרים בהם מוצרים הוצגו במטבע בהליך לא חוקי.

קרפור
קרפור | צילום: לנס הפקות

בין סעיפי החוק שהרשות טוענת כי הופרו: חובת הצגת המחיר הכולל על גבי הטובין, איסור הטעיה במחיר או במקור הייצור, סימון ברור של ארץ ייצור בתוצרת חקלאית, והצגת שלט עם מחיר בפיקוח ממשלתי. עם זאת, בשלב זה מדובר בכוונה בלבד, ולקרפור ניתנים 45 ימים להגיש את טענותיה, הן ביחס לעצם הטלת העיצום והן בנוגע לגובהו.

עיצומים שהסתכמו בלמעלה מ־1.8 מיליון שקלים. רמי לוי
עיצומים שהסתכמו בלמעלה מ־1.8 מיליון שקלים. רמי לוי | צילום: יונתן זינדל

המכנה המשותף בין המקרים הוא הגברת האכיפה והחמרת הענישה כלפי רשתות קמעונאיות, בין אם בהצגת מחירים ללקוח ובין אם בדיווחים פיננסיים לשוק ההון. הרשויות מציגות בכך קו ברור של שמירה על הציבור כערך עליון, והבהרה שחברות לא יוכלו להרשות לעצמן רשלנות או הפרת חובות שקיפות בסיסיות.

תגיות:
מכירות קמעוניות
/
רמי לוי
/
קרפור
/
הרשות להגנת הצרכן
/
רשת יוחננוף
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף