ברשות המיסים מעריכים שייבוא המכוניות באוגוסט 2025 הושפע מההקדמה המסיבית בדצמבר 2024 בשל העלייה הצפויה במיסים על המכוניות.
נתוני שפל אלה באים לידי ביטוי בתחרות החריפה בשוק המכוניות. ייבואני רכב יוצאים בקמפיינים ומבצעי פרסום מקיפים לשיווק רכבי אפס ק"מ (שעדיין לא עלו על הכביש אבל רשומים על שם היבואן), מימון בתנאים מועדפים ומבצעי הנחות שלא היו בשנים קודמות. במקביל לתחרות בשוק הרכב יד ראשונה נרשמת התעוררות ברכבי יד שנייה לאחר תקופה ארוכה. סוחרי המכוניות מדווחים על התעוררות בפעילות ובמחירים.
עוד עולה מנתוני רשות המיסים שהן באוגוסט והן מתחילת 2025 ירד היקף ייבוא מוצרי החשמל הלבנים (מקררים, מכוניות כביסה ומדיחי כלים), פרט לייבוא מייבשי כביסה, בעשרות אחוזים. בייבוא מייבשי כביסה נרשם מתחילת 2025 זינוק של 65.78%.
מנתוני הגירעון במשק מתברר שבשנה שהסתיימה באוגוסט הסתכם הגירעון בתקציב על 4.7% מהתוצר לעומת 4.8% ביולי. מדובר בנתונים זמניים כי הממשלה כבר אישרה את פריצת מסגרת הגירעון ל-5.2%, בעקבות גידול בהוצאות הביטחון הנאמד ב-31 מיליארד שקל.
הסיבה העיקרית לירידה בגירעון היא גידול לא צפוי של 11.4% (ריאלית) בהכנסות המדינה ממיסים באוגוסט - ל-42.9 מיליארד שקל. מתחילת 2025 גדלו ההכנסות ממיסים ב-6.4% ריאלית. הגידול מוסבר בין השאר בצמצום ניכר בתופעת החשבוניות הפיקטיביות (המכונות חשבונות ישראל). במקביל הושלמה סגירת מספר פרצות מס.
אלא שהסיבה העיקרית היא גידול ברווחיות החברות הגדולות במשק, ובראשן חברות הביטוח והבנקים (ששילמו מס נוסף של 2.5 מיליארד שקל). למרות האופטימית בנתוני הגירעון, מדובר בתמונת מצב רגעית.
תקציב 2025 יסתיים בגירעון העולה על 5.5% מתוצר, וזו חריגה מהנחות העבודה הראשוניות. לגבי 2026 עדיין לא החלו דיונים בתקציב, והדבר תלוי בשאלה האם ראש הממשלה מתכוון להקדים את הבחירות.