במסמך שפרסם המשרד ב־2022 נכתב כי "רמת התחרות במגזר העסקי נמוכה מאוד… לשוק מאפיינים תחרותיים בעייתיים, חסמי כניסה משמעותיים ותלות גבוהה בשחקנים ותיקים", קביעה שמסבירה מדוע חברות כמו פרטנר מתקשות להתחרות בהצעות המחיר של בזק ללקוחות הגדולים – בנקים, קופות חולים ורשתות קמעונאות – שמעדיפים לחתום ישירות עם השחקן החזק.
במצב כזה, יתרון לגודל הופך להיות תנאי סף ליכולת אמיתית לייצר תחרות. רכישת בסיס הלקוחות העסקי של הוט עשויה להעניק לפרטנר את הנתח הנדרש כדי להצדיק פריסה עצמאית רחבה יותר ולהקטין את התלות בבזק. בנוסף, בניגוד לרכישת כלל הפעילות של הוט מובייל, שנחשבת חסרת סיכוי לאישור רגולטורי, התמקדות בלקוחות העסקיים מעלה את ההיתכנות להסכמה מצד משרד התקשורת ורשות התחרות, שכן היא תואמת את המטרות המוצהרות להגברת התחרות ולמניעת מונופולים.
חשוב להדגיש כי נכון לעכשיו מדובר אך ורק בהצעת כוונות ראשונית, וכי פרטנר עצמה ציינה כי "אין בידי החברה להעריך אם הגשתו של המסמך תוביל למשא ומתן בין הצדדים בקשר לעסקה". אם ההצעה תבשיל, יהיה עליה לעבור מסלול מורכב של בדיקות, הסכמות ואישורים, אך גם כך – עצם העלאת האפשרות מסמנת רעידת אדמה פוטנציאלית בשוק התקשורת העסקית בישראל.