אחד הצעדים שממנו חוששים בעולם הערבי וגם באירופה, הוא הרחבת ההתיישבות הישראלית ביהודה ושומרון, בעקבות ההחלטה. ברקע אותו חשש, נראה שבישראל חיכו לזמן הנכון כדי להשיק את "הקו הכתום" לשומרון, ואתמול, כאשר האירופאים עסקו בהכרזות, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, באמצעות חברת נתיבי איילון, הודיע על יציאתה לפועל של מהפכה תחבורתית חסרת תקדים בשומרון עם השקת "הקו הכתום - מערכת תחבורה עתירת נוסעים (BRT), שתעניק לתושבים חלופה מהירה, אמינה ונוחה לרכב הפרטי".
במשרד התחבורה אומרים כי "הקו הכתום, שיחבר בין גוש דן לשומרון, ואורכו כ-30 קילומטרים, יהווה חלק מרכזי ברשת הסעת המונים מתקדמת, הכוללת את הקווים לרחלים, ראש העין, כפר קאסם ולאזורי התעסוקה בפתח תקווה. בחלק מהתוואי יסעו על התשתית קווים הנוספים במערכת, לטובת חיבוריות מקסימלית. במהלך יום פעילות צפויים לנסוע בקו כ-10 אלפים נוסעים. אמינותו ויעילותו של הקו יאפשרו מעבר חלק לתחבורה ציבורית איכותית ומהירה, ויחזקו את השימוש בה על פני הרכב הפרטי".